Blended Learning in Smart Learning Environments
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F19%3A50015991" target="_blank" >RIV/62690094:18450/19:50015991 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-30244-3_6" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-30244-3_6</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-30244-3_6" target="_blank" >10.1007/978-3-030-30244-3_6</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Blended Learning in Smart Learning Environments
Popis výsledku v původním jazyce
It is already commonly accepted, that blended learning seems to be one of the modern and promising approaches to teaching and learning. Blended learning aims to integrate traditional learning with innovative means, such as e-learning, analytics, game-based learning, and open educational resources, in order to create a new learning environment aiming to enhance learning effectiveness, and enrich learning experience. In the meantime, as one important and applicable output of the smart environments research, the concept of smart learning environments has evolved with a number of successful applications. The aim of this paper is to argue, that blended learning concept can be viewed as a promising perspective for affective learning strategies inclusion into recently more and more popular smart learning environments.
Název v anglickém jazyce
Blended Learning in Smart Learning Environments
Popis výsledku anglicky
It is already commonly accepted, that blended learning seems to be one of the modern and promising approaches to teaching and learning. Blended learning aims to integrate traditional learning with innovative means, such as e-learning, analytics, game-based learning, and open educational resources, in order to create a new learning environment aiming to enhance learning effectiveness, and enrich learning experience. In the meantime, as one important and applicable output of the smart environments research, the concept of smart learning environments has evolved with a number of successful applications. The aim of this paper is to argue, that blended learning concept can be viewed as a promising perspective for affective learning strategies inclusion into recently more and more popular smart learning environments.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Progress in Artificial Intelligence. EPIA 2019.
ISBN
978-3-030-30243-6
ISSN
0302-9743
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
62-67
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Cham
Místo konání akce
Vila Real
Datum konání akce
3. 9. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—