Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Possibilities of Blended Learning to Develop Orientation and Navigation Skills of Tourism Management Students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F19%3A50016006" target="_blank" >RIV/62690094:18450/19:50016006 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/content/pdf/10.1007%2F978-3-030-35758-0.pdf" target="_blank" >https://link.springer.com/content/pdf/10.1007%2F978-3-030-35758-0.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-35758-0_28" target="_blank" >10.1007/978-3-030-35758-0_28</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Possibilities of Blended Learning to Develop Orientation and Navigation Skills of Tourism Management Students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main aim of the research was to designate and describe phases of orientation learning process in a designed theoretical model, which would integrate blended learning in the studies of tourism management. Blended learning works with advanced technologies such as smart phones, applications, smart watches, or GPS devices. On the other hand, traditional approach is based on use of paper map and compass in the terrain practice. A study (n = 55) was carried out to evaluate the level of students&apos; spatial orientation skills, their self-estimation and to find out their experience with maps and modern IT devices in orientation and navigation. The results of the study were used to support the actual need for a blended learning model.

  • Název v anglickém jazyce

    Possibilities of Blended Learning to Develop Orientation and Navigation Skills of Tourism Management Students

  • Popis výsledku anglicky

    The main aim of the research was to designate and describe phases of orientation learning process in a designed theoretical model, which would integrate blended learning in the studies of tourism management. Blended learning works with advanced technologies such as smart phones, applications, smart watches, or GPS devices. On the other hand, traditional approach is based on use of paper map and compass in the terrain practice. A study (n = 55) was carried out to evaluate the level of students&apos; spatial orientation skills, their self-estimation and to find out their experience with maps and modern IT devices in orientation and navigation. The results of the study were used to support the actual need for a blended learning model.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Advances in Web-Based Learning (ICWL 2019)

  • ISBN

    978-3-030-35757-3

  • ISSN

    0302-9743

  • e-ISSN

    1611-3349

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    295-302

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Cham

  • Místo konání akce

    Magdeburg

  • Datum konání akce

    23. 9. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000582668200028