Possibilities of Blended Learning to Develop Orientation and Navigation Skills of Tourism Management Students
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F19%3A50016006" target="_blank" >RIV/62690094:18450/19:50016006 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://link.springer.com/content/pdf/10.1007%2F978-3-030-35758-0.pdf" target="_blank" >https://link.springer.com/content/pdf/10.1007%2F978-3-030-35758-0.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-35758-0_28" target="_blank" >10.1007/978-3-030-35758-0_28</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Possibilities of Blended Learning to Develop Orientation and Navigation Skills of Tourism Management Students
Popis výsledku v původním jazyce
The main aim of the research was to designate and describe phases of orientation learning process in a designed theoretical model, which would integrate blended learning in the studies of tourism management. Blended learning works with advanced technologies such as smart phones, applications, smart watches, or GPS devices. On the other hand, traditional approach is based on use of paper map and compass in the terrain practice. A study (n = 55) was carried out to evaluate the level of students' spatial orientation skills, their self-estimation and to find out their experience with maps and modern IT devices in orientation and navigation. The results of the study were used to support the actual need for a blended learning model.
Název v anglickém jazyce
Possibilities of Blended Learning to Develop Orientation and Navigation Skills of Tourism Management Students
Popis výsledku anglicky
The main aim of the research was to designate and describe phases of orientation learning process in a designed theoretical model, which would integrate blended learning in the studies of tourism management. Blended learning works with advanced technologies such as smart phones, applications, smart watches, or GPS devices. On the other hand, traditional approach is based on use of paper map and compass in the terrain practice. A study (n = 55) was carried out to evaluate the level of students' spatial orientation skills, their self-estimation and to find out their experience with maps and modern IT devices in orientation and navigation. The results of the study were used to support the actual need for a blended learning model.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Advances in Web-Based Learning (ICWL 2019)
ISBN
978-3-030-35757-3
ISSN
0302-9743
e-ISSN
1611-3349
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
295-302
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Cham
Místo konání akce
Magdeburg
Datum konání akce
23. 9. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000582668200028