Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Smart Environments for Learning - Multi-Agent Systems Approach

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F13%3A50002672" target="_blank" >RIV/62690094:18450/13:50002672 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Smart Environments for Learning - Multi-Agent Systems Approach

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Smart environments for learning, as a result of intensive research in the area of Ambient Intelligence, deserve also attention of the large community oriented on e-learning and technology enhanced learning. Smart environments could be naturally considered to be a new level of computer enhanced learning, offering a number of new interesting facilities. As multi-agent systems are the most frequently used approach towards smart environments design in general, we are convinced that a really systematic approach towards reflecting all desirable functionalities of smart learning environments must be based on a well-designed multi-agent architecture. In the paper we intend firstly to map the recent state of the art in the area of smart environments designed for learning. In the second part of the paper we wish to map the desirable functionalities of an ?ideal? smart environment for learning, and propose a number of different multi-agent architectures capable of reflecting the functionalities a

  • Název v anglickém jazyce

    Smart Environments for Learning - Multi-Agent Systems Approach

  • Popis výsledku anglicky

    Smart environments for learning, as a result of intensive research in the area of Ambient Intelligence, deserve also attention of the large community oriented on e-learning and technology enhanced learning. Smart environments could be naturally considered to be a new level of computer enhanced learning, offering a number of new interesting facilities. As multi-agent systems are the most frequently used approach towards smart environments design in general, we are convinced that a really systematic approach towards reflecting all desirable functionalities of smart learning environments must be based on a well-designed multi-agent architecture. In the paper we intend firstly to map the recent state of the art in the area of smart environments designed for learning. In the second part of the paper we wish to map the desirable functionalities of an ?ideal? smart environment for learning, and propose a number of different multi-agent architectures capable of reflecting the functionalities a

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP403%2F10%2F1310" target="_blank" >GAP403/10/1310: SMEW - Inteligentní prostředí na pracovištích</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    e-Learning (ECEL 2013) : proceedings of the 12th European conference

  • ISBN

    978-1-62993-319-1

  • ISSN

    2048-8637

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    304-310

  • Název nakladatele

    Academic conferences

  • Místo vydání

    Reading

  • Místo konání akce

    Sophia Antipolis

  • Datum konání akce

    30. 10. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku