Smart Environments for Learning - Multi-Agent Systems Approach
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F13%3A50002672" target="_blank" >RIV/62690094:18450/13:50002672 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Smart Environments for Learning - Multi-Agent Systems Approach
Popis výsledku v původním jazyce
Smart environments for learning, as a result of intensive research in the area of Ambient Intelligence, deserve also attention of the large community oriented on e-learning and technology enhanced learning. Smart environments could be naturally considered to be a new level of computer enhanced learning, offering a number of new interesting facilities. As multi-agent systems are the most frequently used approach towards smart environments design in general, we are convinced that a really systematic approach towards reflecting all desirable functionalities of smart learning environments must be based on a well-designed multi-agent architecture. In the paper we intend firstly to map the recent state of the art in the area of smart environments designed for learning. In the second part of the paper we wish to map the desirable functionalities of an ?ideal? smart environment for learning, and propose a number of different multi-agent architectures capable of reflecting the functionalities a
Název v anglickém jazyce
Smart Environments for Learning - Multi-Agent Systems Approach
Popis výsledku anglicky
Smart environments for learning, as a result of intensive research in the area of Ambient Intelligence, deserve also attention of the large community oriented on e-learning and technology enhanced learning. Smart environments could be naturally considered to be a new level of computer enhanced learning, offering a number of new interesting facilities. As multi-agent systems are the most frequently used approach towards smart environments design in general, we are convinced that a really systematic approach towards reflecting all desirable functionalities of smart learning environments must be based on a well-designed multi-agent architecture. In the paper we intend firstly to map the recent state of the art in the area of smart environments designed for learning. In the second part of the paper we wish to map the desirable functionalities of an ?ideal? smart environment for learning, and propose a number of different multi-agent architectures capable of reflecting the functionalities a
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP403%2F10%2F1310" target="_blank" >GAP403/10/1310: SMEW - Inteligentní prostředí na pracovištích</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
e-Learning (ECEL 2013) : proceedings of the 12th European conference
ISBN
978-1-62993-319-1
ISSN
2048-8637
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
304-310
Název nakladatele
Academic conferences
Místo vydání
Reading
Místo konání akce
Sophia Antipolis
Datum konání akce
30. 10. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—