Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Decision processes in smart learning environments

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F16%3A50004982" target="_blank" >RIV/62690094:18450/16:50004982 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-45246-3_35" target="_blank" >http://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-45246-3_35</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-45246-3_35" target="_blank" >10.1007/978-3-319-45246-3_35</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Decision processes in smart learning environments

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Smart learning environments can be naturally considered to be a new challenging step of computer enhanced learning evolution, offering many new interesting facilities. Smart environments in general as well as their special case smart learning environments can be studied as being based on a sophisticated multi-agent based architecture, which is behind all the decision processes that appear in the environment and enable the environment's functionality. The aim of this paper is to summarize recent state of the art in the area, with strong focus on decision processes in smart learning environments.We are not presenting any new algorithms for these processes, but we discuss several various possibilities and approaches instead. The paper intends to be a starting point in looking for new ways or approaches for creating decision processes by which smart learning environments cope with the problem of multiple residents in a smart (learning) environment.

  • Název v anglickém jazyce

    Decision processes in smart learning environments

  • Popis výsledku anglicky

    Smart learning environments can be naturally considered to be a new challenging step of computer enhanced learning evolution, offering many new interesting facilities. Smart environments in general as well as their special case smart learning environments can be studied as being based on a sophisticated multi-agent based architecture, which is behind all the decision processes that appear in the environment and enable the environment's functionality. The aim of this paper is to summarize recent state of the art in the area, with strong focus on decision processes in smart learning environments.We are not presenting any new algorithms for these processes, but we discuss several various possibilities and approaches instead. The paper intends to be a starting point in looking for new ways or approaches for creating decision processes by which smart learning environments cope with the problem of multiple residents in a smart (learning) environment.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA15-11724S" target="_blank" >GA15-11724S: DEPIES - Rozhodovací procesy v inteligentních prostředích</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Lecture notes in computer science

  • ISSN

    0302-9743

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9876

  • Číslo periodika v rámci svazku

    II/2016

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    364-373

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84989928892