Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Language Learning in Adaptive LMS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F14%3AA1501B8B" target="_blank" >RIV/61988987:17450/14:A1501B8B - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Language Learning in Adaptive LMS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Smart environments for learning can be considered being a new level of computer enhanced learning, with a number of new interesting facilities. The famous IST Advisory Group (ISTAG) Report started from 2001 a decade of various research initiatives in therapidly growing area of ambient intelligence. It introduced also a smart environment example in the form of a scenario - Scenario 4: Annette and Solomon in the Ambient for Social Learning. That was a vision of a learning environment, based on a positionthat learning is a social process. The scenario certainly was a nice incentive for a number of new initiatives focused on more or less successful attempts to design and introduce various types of smart environments capable to support different aspects of learning process.

  • Název v anglickém jazyce

    Language Learning in Adaptive LMS

  • Popis výsledku anglicky

    Smart environments for learning can be considered being a new level of computer enhanced learning, with a number of new interesting facilities. The famous IST Advisory Group (ISTAG) Report started from 2001 a decade of various research initiatives in therapidly growing area of ambient intelligence. It introduced also a smart environment example in the form of a scenario - Scenario 4: Annette and Solomon in the Ambient for Social Learning. That was a vision of a learning environment, based on a positionthat learning is a social process. The scenario certainly was a nice incentive for a number of new initiatives focused on more or less successful attempts to design and introduce various types of smart environments capable to support different aspects of learning process.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    10th International Scientific Conference on Distance Learning in Applied Informatics

  • ISBN

    978-80-7478-497-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    600-610

  • Název nakladatele

    Wolters Kluwer

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Štúrovo, Slovakia

  • Datum konání akce

    5. 5. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku