Language Learning in Adaptive LMS
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F14%3AA1501B8B" target="_blank" >RIV/61988987:17450/14:A1501B8B - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Language Learning in Adaptive LMS
Popis výsledku v původním jazyce
Smart environments for learning can be considered being a new level of computer enhanced learning, with a number of new interesting facilities. The famous IST Advisory Group (ISTAG) Report started from 2001 a decade of various research initiatives in therapidly growing area of ambient intelligence. It introduced also a smart environment example in the form of a scenario - Scenario 4: Annette and Solomon in the Ambient for Social Learning. That was a vision of a learning environment, based on a positionthat learning is a social process. The scenario certainly was a nice incentive for a number of new initiatives focused on more or less successful attempts to design and introduce various types of smart environments capable to support different aspects of learning process.
Název v anglickém jazyce
Language Learning in Adaptive LMS
Popis výsledku anglicky
Smart environments for learning can be considered being a new level of computer enhanced learning, with a number of new interesting facilities. The famous IST Advisory Group (ISTAG) Report started from 2001 a decade of various research initiatives in therapidly growing area of ambient intelligence. It introduced also a smart environment example in the form of a scenario - Scenario 4: Annette and Solomon in the Ambient for Social Learning. That was a vision of a learning environment, based on a positionthat learning is a social process. The scenario certainly was a nice incentive for a number of new initiatives focused on more or less successful attempts to design and introduce various types of smart environments capable to support different aspects of learning process.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
10th International Scientific Conference on Distance Learning in Applied Informatics
ISBN
978-80-7478-497-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
600-610
Název nakladatele
Wolters Kluwer
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Štúrovo, Slovakia
Datum konání akce
5. 5. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—