Learning in Smart Environments ? From Here to There
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F11%3A50000455" target="_blank" >RIV/62690094:18450/11:50000455 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Learning in Smart Environments ? From Here to There
Popis výsledku v původním jazyce
Recently, ten years after the Information Society Technologies Advisory Group (ISTAG) Report (Ducatel et al 2001) was issued with several visions of smart environments for various purposes, we could already evaluate the results achieved. One of the original scenarios by ISTAG was the Scenario 4: Annette and Solomon in the Ambient for Social Learning. The vision presented in the scenario started an intensive research resulting in a number of projects aiming at design and utilization of various smart learning environments. In the paper, which is based on our ongoing research, we wish to remind several recent important attempts in the area of smart environments designed for learning.
Název v anglickém jazyce
Learning in Smart Environments ? From Here to There
Popis výsledku anglicky
Recently, ten years after the Information Society Technologies Advisory Group (ISTAG) Report (Ducatel et al 2001) was issued with several visions of smart environments for various purposes, we could already evaluate the results achieved. One of the original scenarios by ISTAG was the Scenario 4: Annette and Solomon in the Ambient for Social Learning. The vision presented in the scenario started an intensive research resulting in a number of projects aiming at design and utilization of various smart learning environments. In the paper, which is based on our ongoing research, we wish to remind several recent important attempts in the area of smart environments designed for learning.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP403%2F10%2F1310" target="_blank" >GAP403/10/1310: SMEW - Inteligentní prostředí na pracovištích</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
e-Learning (ECEL 2011) : proceedings of the 10th European conference
ISBN
978-1-908272-22-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
479-484
Název nakladatele
Academic publishing
Místo vydání
Reading
Místo konání akce
Brighton
Datum konání akce
10. 11. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000300244000059