Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Reflection on blended learning and e-learning – case study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F20%3A50017381" target="_blank" >RIV/62690094:18450/20:50017381 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.researchgate.net/publication/346070428_Reflection_on_blended_learning_and_e-learning_-_case_study" target="_blank" >https://www.researchgate.net/publication/346070428_Reflection_on_blended_learning_and_e-learning_-_case_study</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.procs.2020.09.141" target="_blank" >10.1016/j.procs.2020.09.141</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Reflection on blended learning and e-learning – case study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    E-learning includes many methods that can profoundly change the learning process. We were interested in the views of both teachers and students on risks and benefits brought about by e-learning. There were conducted semi-structured interviews with instructors and collected and analyzed essays of students attending the course of Business Ethics. The results show that e-learning may change the roles of both teachers and students as it is attractive and improves clarity of instruction as well as course integrity, individualization of the learning process and feedback. On the other hand, it favors interactivity over dialogue, and generates simplification as well as superficiality. Moreover, both teachers and students perceive there a lack of personal contact and fundamental human communication.

  • Název v anglickém jazyce

    Reflection on blended learning and e-learning – case study

  • Popis výsledku anglicky

    E-learning includes many methods that can profoundly change the learning process. We were interested in the views of both teachers and students on risks and benefits brought about by e-learning. There were conducted semi-structured interviews with instructors and collected and analyzed essays of students attending the course of Business Ethics. The results show that e-learning may change the roles of both teachers and students as it is attractive and improves clarity of instruction as well as course integrity, individualization of the learning process and feedback. On the other hand, it favors interactivity over dialogue, and generates simplification as well as superficiality. Moreover, both teachers and students perceive there a lack of personal contact and fundamental human communication.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia computer science

  • ISBN

  • ISSN

    1877-0509

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    1322-1327

  • Název nakladatele

    Elsevier

  • Místo vydání

    Amsterdam

  • Místo konání akce

    Verona - virtual conference

  • Datum konání akce

    16. 9. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku