Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Educational Path in Social Exclusion

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F22%3A50018933" target="_blank" >RIV/62690094:18450/22:50018933 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Educational Path in Social Exclusion

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This chapter discusses the options for inclusion in settings defined by social exclusion. How is an inclusive approach reflected in local politics in socially excluded localities? What does it mean to live in social exclusion or in a socially excluded locality and what impact does living in a socially excluded locality (SVL) have on an individual’s educational career? Stigmatization linked to the individual’s place of residence and his/her appearance, which make him/her excluded, certainly plays a role. The understanding of individuality in the family, differences in ways of socializing and educational activities play crucial roles. This chapter is based on ethnographic research conducted in 2005–2018 in Roma socially excluded localities and supplemented by interviews on education with Roma students, their parents, educated Roma and educational staff in 2016–2020. We are still in contact with the key informants and monitor current developments in the socially excluded localities and in adjacent areas.

  • Název v anglickém jazyce

    Educational Path in Social Exclusion

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter discusses the options for inclusion in settings defined by social exclusion. How is an inclusive approach reflected in local politics in socially excluded localities? What does it mean to live in social exclusion or in a socially excluded locality and what impact does living in a socially excluded locality (SVL) have on an individual’s educational career? Stigmatization linked to the individual’s place of residence and his/her appearance, which make him/her excluded, certainly plays a role. The understanding of individuality in the family, differences in ways of socializing and educational activities play crucial roles. This chapter is based on ethnographic research conducted in 2005–2018 in Roma socially excluded localities and supplemented by interviews on education with Roma students, their parents, educated Roma and educational staff in 2016–2020. We are still in contact with the key informants and monitor current developments in the socially excluded localities and in adjacent areas.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Cultures of Inclusive Education and Democratic Citizenship: Comparative Perspectives

  • ISBN

    978-80-246-5012-8

  • Počet stran výsledku

    27

  • Strana od-do

    173-199

  • Počet stran knihy

    228

  • Název nakladatele

    Karolinum

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly