Funkce kulturních modelů ve vzdělávání. Seminář Sociologického ústavu AV ČR
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F13%3A00422194" target="_blank" >RIV/68378025:_____/13:00422194 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Funkce kulturních modelů ve vzdělávání. Seminář Sociologického ústavu AV ČR
Popis výsledku v původním jazyce
V naší přednášce se chceme věnovat tomu, jak využíváme přístupy kognitivní antropologie k výzkumu vztahu obyvatel tzv. vyloučených lokalit ke vzdělání. V České republice žije ve vyloučených lokalitách 90 tisíc obyvatel, má se za to, že většina z nich jsou etničtí Romové. Romů z různých skupin žije v České republice mezi dvěma až třemi sty tisíci. Sociální vyloučení je důsledkem ekonomického, sociálního a politického vývoje posledních dekád. Romové v sociálním vyloučení dosahují obvykle nízkého vzdělánía tento fakt se často uvádí jako jeden z hlavních důvodů jejich neúspěchu na trhu práce, což přispívá k jejich obtížnému postavení ve společnosti. Nízké vzdělání je často připisováno segregaci romských dětí ve zvláštních, od roku 2005 praktických školácha nízké hodnotě, které se školní vzdělání v romské kultuře těší.
Název v anglickém jazyce
The function of cultural models in education. Seminar of Institute of Sociology AS CR
Popis výsledku anglicky
In our lecture we want to focus on how we use approaches to cognitive anthropology research in the relationship of the so-called excluded areas and education. There are In the Czech Republic 90,000 people living in excluded localities, it is believed that most of them are ethnic Roma. Roma from different groups living in the Czech Republic between two and three hundred thousand. Social exclusion is a result of economic, social and political development of the last decades. Roma in social exclusion typically achieve low education, and this fact is often cited as one of the main reasons for their failure in the labor market, which contributes to their difficult position in society. Low education is often attributed to the segregation of Roma children inspecial, since 2005 practical schools and low value that school education in the Roma culture mean.
Klasifikace
Druh
W - Uspořádání workshopu
CEP obor
AO - Sociologie, demografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Místo konání akce
Praha
Stát konání akce
CZ - Česká republika
Datum zahájení akce
—
Datum ukončení akce
—
Celkový počet účastníků
11
Počet zahraničních účastníků
0
Typ akce podle státní přísl. účastníků
CST - Celostátní akce