Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Utilization of Selected Social Media in University Setting with Focus on Communication and Revision – Longitudinal Case Study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F22%3A50019374" target="_blank" >RIV/62690094:18450/22:50019374 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-031-08939-8_15" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-031-08939-8_15</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-031-08939-8_15" target="_blank" >10.1007/978-3-031-08939-8_15</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Utilization of Selected Social Media in University Setting with Focus on Communication and Revision – Longitudinal Case Study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with utilization of selected social media where learning management system plays a comprehensive and stable role in the teaching/learning process in the university setting. The goal of the paper is to show the acceptance and a level of appropriateness of social media for study purposes perceived by students. Results from three consecutive studies form the backbone of the presented paper showing the trends in the acceptance of social media and satisfaction with them. Two areas are analysed: social media as a means of communication in the process of education and social media as a tool enabling students’ revision and testing of study materials. This kind of research corresponds to the increased need to develop desired self-study skills in students, especially in the context of Covid19 experience.

  • Název v anglickém jazyce

    Utilization of Selected Social Media in University Setting with Focus on Communication and Revision – Longitudinal Case Study

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with utilization of selected social media where learning management system plays a comprehensive and stable role in the teaching/learning process in the university setting. The goal of the paper is to show the acceptance and a level of appropriateness of social media for study purposes perceived by students. Results from three consecutive studies form the backbone of the presented paper showing the trends in the acceptance of social media and satisfaction with them. Two areas are analysed: social media as a means of communication in the process of education and social media as a tool enabling students’ revision and testing of study materials. This kind of research corresponds to the increased need to develop desired self-study skills in students, especially in the context of Covid19 experience.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Blended Learning: Engaging Students in the New Normal Era

  • ISBN

    978-3-031-08938-1

  • ISSN

    0302-9743

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    168-178

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Cham

  • Místo konání akce

    Hong Kong, China

  • Datum konání akce

    19. 7. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku