Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

E-Commerce and SME Performance: The Moderating Influence of Entrepreneurial Competencies

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F22%3A50019552" target="_blank" >RIV/62690094:18450/22:50019552 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mdpi.com/2076-3387/12/1/13/htm" target="_blank" >https://www.mdpi.com/2076-3387/12/1/13/htm</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/admsci12010013" target="_blank" >10.3390/admsci12010013</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    E-Commerce and SME Performance: The Moderating Influence of Entrepreneurial Competencies

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This research aims to examine the mediating role of the use of the e-commerce and moderating influence of entrepreneurial competencies on the performance of small and medium enterprises (SMEs). The study data were collected via a structured questionnaire comprised of a seven-point Likert scale from practitioners serving at the top and middle-level positions in Pakistani SMEs. The Partial Least Squares Structural Equation Modelling (PLS-SEM) technique was applied on 250 useable returned questionnaires. The results showed that the association between the use of e-commerce and firm performance is positively significant. Moreover, the use of e-commerce mediates the positive association between technological readiness, adoption cost, and firm performance. However, the moderating role of entrepreneurial competencies does not appear as significant between the use of e-commerce and manufacturing SMEs&apos; performance. The present study is the first to explore entrepreneurial competencies as a moderator between e-commerce adoption and firm performance. The empirical outcomes of this research provide useful theoretical and practical implications for the managers and practitioners to understand the underlying factors for the successful implementation of e-commerce in the SME sector to enhance firm performance.

  • Název v anglickém jazyce

    E-Commerce and SME Performance: The Moderating Influence of Entrepreneurial Competencies

  • Popis výsledku anglicky

    This research aims to examine the mediating role of the use of the e-commerce and moderating influence of entrepreneurial competencies on the performance of small and medium enterprises (SMEs). The study data were collected via a structured questionnaire comprised of a seven-point Likert scale from practitioners serving at the top and middle-level positions in Pakistani SMEs. The Partial Least Squares Structural Equation Modelling (PLS-SEM) technique was applied on 250 useable returned questionnaires. The results showed that the association between the use of e-commerce and firm performance is positively significant. Moreover, the use of e-commerce mediates the positive association between technological readiness, adoption cost, and firm performance. However, the moderating role of entrepreneurial competencies does not appear as significant between the use of e-commerce and manufacturing SMEs&apos; performance. The present study is the first to explore entrepreneurial competencies as a moderator between e-commerce adoption and firm performance. The empirical outcomes of this research provide useful theoretical and practical implications for the managers and practitioners to understand the underlying factors for the successful implementation of e-commerce in the SME sector to enhance firm performance.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    ADMINISTRATIVE SCIENCES

  • ISSN

    2076-3387

  • e-ISSN

    2076-3387

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    "Article Number: 13"

  • Kód UT WoS článku

    000775482600001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85123785115