Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Effects of high-performance human resource practices in the education sector: The mediational model

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F22%3A50020232" target="_blank" >RIV/62690094:18450/22:50020232 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fpsyg.2022.1042082/full" target="_blank" >https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fpsyg.2022.1042082/full</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3389/fpsyg.2022.1042082" target="_blank" >10.3389/fpsyg.2022.1042082</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Effects of high-performance human resource practices in the education sector: The mediational model

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In order to better understand the link between High-Performance Human Resource Practices (HPHRPs) and outcomes, this study examines the mediating roles of person-job fit (PJ fit) and person-organization fit (PO fit) using congruence theory. Through a survey questionnaire, data were gathered from 296 people who work at educational institutions in China. The results demonstrated that the association between HPHRPs and outcomes is mediated by both PJ fit and PO fit. We observed theoretical implications and discovered that HPHRPs are an important antecedent that builds congruence among employees&apos; values and goals and organizational values and goals, as well as their job goals, which in turn prevents employees from experiencing stress and developing intentions to leave their workplace. The current study adds to extant literature on education and HPHRPs by identifying PJ fit and PO fit as mechanisms through which HPHRPs demonstrate their authority on employee outcomes. The managerial implications, limitations, and directions for future studies are included in detail at the end.

  • Název v anglickém jazyce

    Effects of high-performance human resource practices in the education sector: The mediational model

  • Popis výsledku anglicky

    In order to better understand the link between High-Performance Human Resource Practices (HPHRPs) and outcomes, this study examines the mediating roles of person-job fit (PJ fit) and person-organization fit (PO fit) using congruence theory. Through a survey questionnaire, data were gathered from 296 people who work at educational institutions in China. The results demonstrated that the association between HPHRPs and outcomes is mediated by both PJ fit and PO fit. We observed theoretical implications and discovered that HPHRPs are an important antecedent that builds congruence among employees&apos; values and goals and organizational values and goals, as well as their job goals, which in turn prevents employees from experiencing stress and developing intentions to leave their workplace. The current study adds to extant literature on education and HPHRPs by identifying PJ fit and PO fit as mechanisms through which HPHRPs demonstrate their authority on employee outcomes. The managerial implications, limitations, and directions for future studies are included in detail at the end.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Frontiers in psychology

  • ISSN

    1664-1078

  • e-ISSN

    1664-1078

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    December

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    "Article Number: 1042082"

  • Kód UT WoS článku

    000907433700001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85145509208