Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Adoption of social media-based knowledge-sharing behaviour and authentic leadership development: evidence from the educational sector of Pakistan during COVID-19

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F23%3A50019405" target="_blank" >RIV/62690094:18450/23:50019405 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/JKM-11-2021-0892/full/html" target="_blank" >https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/JKM-11-2021-0892/full/html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1108/JKM-11-2021-0892" target="_blank" >10.1108/JKM-11-2021-0892</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Adoption of social media-based knowledge-sharing behaviour and authentic leadership development: evidence from the educational sector of Pakistan during COVID-19

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This research paper aims to explore the influence of social media–based knowledge-sharing intentions (SMKI) on prospective authentic leadership development (ALD) to deal with the future crisis. In the existing literature, to the best of the authors’ knowledge, there is no significant empirical evidence to test the relationship between SMKI and ALD. Thus, this study contributes to the growing literature regarding the role of SMKIs, ALD, social media–based knowledge-sharing behavior (SMKB) and facilitating conditions (FCs). However, in this study, the authors developed a conceptual framework based on technology adoption and leadership theory. It was used to identify preservice educational leaders’ SMKIs and their effect on ALD to deal with an educational crisis during the COVID-19 pandemic. Furthermore, SMKIs are strengthening ALD, directly and indirectly, using SMKB and FCs.

  • Název v anglickém jazyce

    Adoption of social media-based knowledge-sharing behaviour and authentic leadership development: evidence from the educational sector of Pakistan during COVID-19

  • Popis výsledku anglicky

    This research paper aims to explore the influence of social media–based knowledge-sharing intentions (SMKI) on prospective authentic leadership development (ALD) to deal with the future crisis. In the existing literature, to the best of the authors’ knowledge, there is no significant empirical evidence to test the relationship between SMKI and ALD. Thus, this study contributes to the growing literature regarding the role of SMKIs, ALD, social media–based knowledge-sharing behavior (SMKB) and facilitating conditions (FCs). However, in this study, the authors developed a conceptual framework based on technology adoption and leadership theory. It was used to identify preservice educational leaders’ SMKIs and their effect on ALD to deal with an educational crisis during the COVID-19 pandemic. Furthermore, SMKIs are strengthening ALD, directly and indirectly, using SMKB and FCs.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Knowledge Management

  • ISSN

    1367-3270

  • e-ISSN

    1758-7484

  • Svazek periodika

    27

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    25

  • Strana od-do

    59-83

  • Kód UT WoS článku

    000854270900001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85138183200