Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Chatbots in Museums: Is Visitor Experience Measured?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F23%3A50019750" target="_blank" >RIV/62690094:18450/23:50019750 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://sciendo.com/article/10.2478/cjot-2022-0002" target="_blank" >https://sciendo.com/article/10.2478/cjot-2022-0002</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2478/cjot-2022-0002" target="_blank" >10.2478/cjot-2022-0002</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Chatbots in Museums: Is Visitor Experience Measured?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Chatbots are rapidly growing application area of conversational artificial intelligence. The aim of the paper is to explore the evaluation of user experience with chatbot applications in museums and galleries. Introduction to principles of chatbots, their creation and testing is provided. Methods of user experience evaluation are explained and the indicators that can be used to assess user experience with chatbots are listed. History and classification of museum chatbots is briefly summarized. A systematic review according to the PRISMA methodology was conducted to map the latest trends in museum chatbots’ development and namely to answer two research questions: (1) What chatbots have been developed for the needs of museums and galleries? and (2) Was the visitor experience with these chatbots evaluated? The research gap in measuring visitor experience with chatbots was identified.

  • Název v anglickém jazyce

    Chatbots in Museums: Is Visitor Experience Measured?

  • Popis výsledku anglicky

    Chatbots are rapidly growing application area of conversational artificial intelligence. The aim of the paper is to explore the evaluation of user experience with chatbot applications in museums and galleries. Introduction to principles of chatbots, their creation and testing is provided. Methods of user experience evaluation are explained and the indicators that can be used to assess user experience with chatbots are listed. History and classification of museum chatbots is briefly summarized. A systematic review according to the PRISMA methodology was conducted to map the latest trends in museum chatbots’ development and namely to answer two research questions: (1) What chatbots have been developed for the needs of museums and galleries? and (2) Was the visitor experience with these chatbots evaluated? The research gap in measuring visitor experience with chatbots was identified.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Czech journal of tourism

  • ISSN

    1805-3580

  • e-ISSN

    1805-9767

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1-2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    14-31

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus