Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Exploring the potential of ChatGPT for foreign language education at the university level

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F24%3A50021457" target="_blank" >RIV/62690094:18450/24:50021457 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.frontiersin.org/journals/psychology/articles/10.3389/fpsyg.2024.1269319/full" target="_blank" >https://www.frontiersin.org/journals/psychology/articles/10.3389/fpsyg.2024.1269319/full</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3389/fpsyg.2024.1269319" target="_blank" >10.3389/fpsyg.2024.1269319</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Exploring the potential of ChatGPT for foreign language education at the university level

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Introduction: The purpose of this study is to explore students’ attitudes and perceived usefulness of using ChatGPT for learning a foreign language to reveal how this new trend tool affects its end-users. Methods: The authors conducted qualitative research by using a questionnaire survey based on hands-on experience by university students. Results: The findings reveal that students are fascinated, satisfied, and stimulated to use this technology despite some of their reservations and potential threats. The authors of this study also list pedagogical implications, including specific activities, while using ChatGPT. Discussion: Although ChatGPT can be very beneficial for teachers and help them in their preparation, it sets a challenging task for them to change the existing teaching approaches and assessments to boost students’ cognitive, creative, and critical thinking skills. In addition, both teachers and students will have to upskill their competencies to handle the current advancements in AI technology, such as ChatGPT. Copyright © 2024 Klimova, Pikhart and Al-Obaydi.

  • Název v anglickém jazyce

    Exploring the potential of ChatGPT for foreign language education at the university level

  • Popis výsledku anglicky

    Introduction: The purpose of this study is to explore students’ attitudes and perceived usefulness of using ChatGPT for learning a foreign language to reveal how this new trend tool affects its end-users. Methods: The authors conducted qualitative research by using a questionnaire survey based on hands-on experience by university students. Results: The findings reveal that students are fascinated, satisfied, and stimulated to use this technology despite some of their reservations and potential threats. The authors of this study also list pedagogical implications, including specific activities, while using ChatGPT. Discussion: Although ChatGPT can be very beneficial for teachers and help them in their preparation, it sets a challenging task for them to change the existing teaching approaches and assessments to boost students’ cognitive, creative, and critical thinking skills. In addition, both teachers and students will have to upskill their competencies to handle the current advancements in AI technology, such as ChatGPT. Copyright © 2024 Klimova, Pikhart and Al-Obaydi.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50103 - Cognitive sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Frontiers in psychology

  • ISSN

    1664-1078

  • e-ISSN

    1664-1078

  • Svazek periodika

    15

  • Číslo periodika v rámci svazku

    April

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    "Article number: 1269319"

  • Kód UT WoS článku

    001206080200001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85191042660