Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pedagogický institut : jeden z pokusů o vzdělávání učitelů (1959-1964)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18460%2F10%3A00002958" target="_blank" >RIV/62690094:18460/10:00002958 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Pedagogický institut : jeden z pokusů o vzdělávání učitelů (1959-1964)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Pedagogické instituty jako zvláštní druh vysoké školy existovaly v letech 1959 až 1964. Po té se přeměnily v pedagogické fakulty nebo zanikly. Jejich cílem bylo vzdělávat učitele obou stupňů národních škol. Do roku 1962 museli všichni studenti absolvovatspolečný dvouletý základ, bez ohledu na to, zda byli přijati na učitelství pro první nebo druhý stupeň. V roce 1962 došlo k reorganizaci studia, kdy společný základ byl zrušen a studenti pro druhý stupeň základních škol se již od začátku mohli věnovat své specializaci. Specifikum pedagogických institutů spočívalo v tom, že až do roku 1962 spadaly do kompetence krajských národních výborů, i když jejich vědeckou činnost řídilo ministerstvo školství a kultury. V roce 1962 přešly pedagogické instituty zcela pod správu ministerstva školství a kultury.

  • Název v anglickém jazyce

    Institutes of education

  • Popis výsledku anglicky

    Institutes of education existed as a special type of university in years 1959 and 1964. Then they were transformed into faculties of education or they were dissolved. Their aim was to prepare teachers for primary and secondary national schools. Until 1962 all students, attending either programme for teachers of primary or secondary school, had to pass the two-year common basis. In 1962 there was reorganization of the study programmes - common basis was cancelled and the students attending the programmefor teachers of secondary schools could concentrate on their specialization since the beginning. Distinction of the institutes of education lay in the fact that until 1962 they were under jurisdiction of regional national committees but their scientificactivities were under the Ministry of Education and Culture. In 1962 the institutes of education were moved wholly under the Ministry of Education and Culture.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AB - Dějiny

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7405-102-9

  • Počet stran knihy

    118

  • Název nakladatele

    Oftis

  • Místo vydání

    Ústí nad Orlicí

  • Kód UT WoS knihy