Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Review article of Vasiljev, Ivo: Living with Several Languages

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18460%2F17%3A50014287" target="_blank" >RIV/62690094:18460/17:50014287 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.19272/201704801009" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.19272/201704801009</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.19272/201704801009" target="_blank" >10.19272/201704801009</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Review article of Vasiljev, Ivo: Living with Several Languages

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Review article of Ivo Vasiljev: Living with Several Languages, which was published as part of a sociolinguistic project aimed at analyzing the language situation in the Czech Republic. Its author, Ivo Vasiljev – a Czech orientalist, polyglot, philologist, interpreter, translator, teacher, writer and archaeologist – was co-founder of the Department of Vietnamese Studies at Charles University in Prague and gained international recognition, as long ago as the Vietnam War, as a Southeast Asia political analyst. Vasiljev’s autobiography provides important insights into multilingual education and upbringing, inviting us to rethink the way languages are taught in schools and emphasizing above all the need to teach them from an early age, which benefits not only individuals but society as a whole. The book is also an appeal to parents, and anyone involved in looking after the young, to devote as much time and care as possible to teaching children their mother tongue and motivating them to find out about the world around them.

  • Název v anglickém jazyce

    Review article of Vasiljev, Ivo: Living with Several Languages

  • Popis výsledku anglicky

    Review article of Ivo Vasiljev: Living with Several Languages, which was published as part of a sociolinguistic project aimed at analyzing the language situation in the Czech Republic. Its author, Ivo Vasiljev – a Czech orientalist, polyglot, philologist, interpreter, translator, teacher, writer and archaeologist – was co-founder of the Department of Vietnamese Studies at Charles University in Prague and gained international recognition, as long ago as the Vietnam War, as a Southeast Asia political analyst. Vasiljev’s autobiography provides important insights into multilingual education and upbringing, inviting us to rethink the way languages are taught in schools and emphasizing above all the need to teach them from an early age, which benefits not only individuals but society as a whole. The book is also an appeal to parents, and anyone involved in looking after the young, to devote as much time and care as possible to teaching children their mother tongue and motivating them to find out about the world around them.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Rivista Italiana di Linguistica e Dialettologia

  • ISSN

    1128-6369

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2017

  • Číslo periodika v rámci svazku

    19

  • Stát vydavatele periodika

    IT - Italská republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    167-183

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus