‘But don’t tell anybody’: The dilemma of confidentiality for the lone social worker in the context of child protective services
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18460%2F19%3A50014442" target="_blank" >RIV/62690094:18460/19:50014442 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://journals.sagepub.com/doi/full/10.1177/0020872817731150" target="_blank" >https://journals.sagepub.com/doi/full/10.1177/0020872817731150</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1177/0020872817731150" target="_blank" >10.1177/0020872817731150</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
‘But don’t tell anybody’: The dilemma of confidentiality for the lone social worker in the context of child protective services
Popis výsledku v původním jazyce
Social workers repeatedly find themselves confronted with a dilemma regarding the seemingly conflicting responsibilities of support and control. In the field of child protection, such a dilemma can literally be fatal in situations where the social worker feels solidarity with parents but also sees the child as in some way endangered. This article presents and discusses the methodological tool of self-reflective research in an attempt to understand the origins and contexts of certain conflicting responsibilities between support and control. This research tool is then applied to the author’s own practice in the field of social and legal protection of children.
Název v anglickém jazyce
‘But don’t tell anybody’: The dilemma of confidentiality for the lone social worker in the context of child protective services
Popis výsledku anglicky
Social workers repeatedly find themselves confronted with a dilemma regarding the seemingly conflicting responsibilities of support and control. In the field of child protection, such a dilemma can literally be fatal in situations where the social worker feels solidarity with parents but also sees the child as in some way endangered. This article presents and discusses the methodological tool of self-reflective research in an attempt to understand the origins and contexts of certain conflicting responsibilities between support and control. This research tool is then applied to the author’s own practice in the field of social and legal protection of children.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50403 - Social topics (Women´s and gender studies; Social issues; Family studies; Social work)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
International social work
ISSN
0020-8728
e-ISSN
—
Svazek periodika
62
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
"363–375"
Kód UT WoS článku
000454149100029
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85041550672