Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Education is the Art of Making Humanity Ethical

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18460%2F20%3A50017250" target="_blank" >RIV/62690094:18460/20:50017250 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://drive.google.com/file/d/1X2lZuI_uuIreTdUlR2WYNhuWg-UsN-Kb/view" target="_blank" >https://drive.google.com/file/d/1X2lZuI_uuIreTdUlR2WYNhuWg-UsN-Kb/view</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Education is the Art of Making Humanity Ethical

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Beginning from Hegel&apos;s notion of ethical life (Sittlichkeit) as a mode of consciousness governed by the norms of a historical community, this essay examines the role of education in shaping contemporary communities of autonomous people. It does so by defending a version of the idea that an educator has, among her other tasks, the role of helping her students appreciate the values that are shared across her community. In the course of the examination I relate this idea to trends in the European Enlightenment, and I draw on research concerning political polarization in Europe and North America today and its impact on the academy. In the process I argue that the modern university educator has the task of cultivating in her students an attitude of critical inquiry whose results are not coerced by the social conditions under which that inquiry takes place, and I offer some pedagogical proposals for the university educator facing the situation we are today.

  • Název v anglickém jazyce

    Education is the Art of Making Humanity Ethical

  • Popis výsledku anglicky

    Beginning from Hegel&apos;s notion of ethical life (Sittlichkeit) as a mode of consciousness governed by the norms of a historical community, this essay examines the role of education in shaping contemporary communities of autonomous people. It does so by defending a version of the idea that an educator has, among her other tasks, the role of helping her students appreciate the values that are shared across her community. In the course of the examination I relate this idea to trends in the European Enlightenment, and I draw on research concerning political polarization in Europe and North America today and its impact on the academy. In the process I argue that the modern university educator has the task of cultivating in her students an attitude of critical inquiry whose results are not coerced by the social conditions under which that inquiry takes place, and I offer some pedagogical proposals for the university educator facing the situation we are today.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60301 - Philosophy, History and Philosophy of science and technology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GF17-33808L" target="_blank" >GF17-33808L: Inferencializmus a kolektivní intencionalita</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Human Diversity in Context

  • ISBN

    978-88-551-1112-6

  • Počet stran výsledku

    27

  • Strana od-do

    207-233

  • Počet stran knihy

    346

  • Název nakladatele

    EUT Edizioni Università di Trieste

  • Místo vydání

    Trieste

  • Kód UT WoS kapitoly