Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Edukační přínos zoologických zahrad: etická reflexe

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18460%2F21%3A50018798" target="_blank" >RIV/62690094:18460/21:50018798 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://envigogika.cuni.cz/index.php/Envigogika/article/view/622" target="_blank" >https://envigogika.cuni.cz/index.php/Envigogika/article/view/622</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/18023061.622" target="_blank" >10.14712/18023061.622</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Edukační přínos zoologických zahrad: etická reflexe

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Jedním z primárních cílů ZOO je vzdělání a výchova v ekologii a ochranářství. Tento příspěvek k proměně lidského přístupu k přírodě a zastavení vymírání druhů, který má nějakým způsobem legitimizovat držení divokých zvířat v zajetí, je kritiky zpochybňován. Jak tomu je se vzdělávacím přínosem ve skutečnosti, mohou ukázat výzkumy. Text se věnuje výsledkům výzkumů o vzdělávacím přínosu ZOO a jejich analýzám. Předpokládá se, že návštěva ZOO by měla přispět k pro-environmentálnímu cítění, ochranářskému étosu, postoji a chování, ke gramotnosti v biodiverzitě a dalším. Závěry výzkumů jsou ale prozatím přinejmenším nejednoznačné. Cílem příspěvku je v kontextu těchto nejnovějších výzkumů poukázat na další relevantní faktory, které mohou ovlivňovat postoje lidí, a na případný potenciální edukační přínos zoologických zahrad v jiných oblastech.

  • Název v anglickém jazyce

    The Educational Contribution of Zoo’s: Ethical Reflection

  • Popis výsledku anglicky

    One of the ZOO’s primary goals is education and training in ecology and conservation. This contribution to changing the human approach to nature and halting the extinction of species, which should somehow legitimize the keeping of wild animals in captivity, is being challenged. Research can show the reality of educational benefits. The text deals with the results of research on the educational benefits of zoos and their analyses. It is assumed that a visit of the zoo should contribute to pro-environmental sentiment, conservation ethos, attitudes and behaviours, biodiversity literacy and more. However, conclusions from the research are so far at least ambiguous. The aim of this paper is to point out, in the context of this latest research, other relevant factors that may influence people&apos;s attitudes and the potential educational benefits of zoos in other areas.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60302 - Ethics (except ethics related to specific subfields)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Envigogika

  • ISSN

    1802-3061

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    16

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    1-15

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus