Pilotní testování poradenského chatbota
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18460%2F21%3A50020005" target="_blank" >RIV/62690094:18460/21:50020005 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Pilotní testování poradenského chatbota
Popis výsledku v původním jazyce
Rozvoj technologických možností strojového učení přivedl v rámci grantu Technologické agentury ČR Ústavsociální práce FF UHK ve spolupráci s Občanským poradenským střediskem, o.p.s. v Hradci Králové k vývojiobsahu pro novou platformu komunikace s klientem v oblasti sociálního poradenství - pro komunikačníhochatbota. Jedná se o inovativní nástroj v oblasti sociální práce, který je určen pro prvotní kontakt klientůs profesionálním sociálním poradenstvím ve webovém rozhraní internetu. Po prvním půl roce zkoumánítechnologických možností a plnění komunikačního nástroje odborným obsahem přinášíme první zkušenosti aprvotní závěry z pilotního testování, které se uskutečnilo prozatím v kontrolovaném prostředí univerzitníchstudentů oboru Sociální práce v měsících květnu a červnu 2021. Pilotní testování se zaměřilo v rámci tématickéoblasti práce/zaměstnání (která byla zvolena jako první z mnoha témat, jimiž se sociální poradenství typickyzabývá), na prvotní reakce respondentů na komunikaci s chatbotem, preferovaný styl komunikace, či na otázkyobav ze svěřování osobně citlivých informací stroji.
Název v anglickém jazyce
Pilot testing of social counselling chatbot
Popis výsledku anglicky
Current development of modern technological possibilities of machine learning software lead the Institute ofSocial Work of the Philosophical Faculty of the University Hradec Králové in cooperation with the Občansképoradenské středisko, o.p.s. (Civic Counseling Center) in Hradec Králové to develop content for a new platformof communication with the client in the field of social counseling - for a communication chatbot. It is aninnovative tool in the field of social work, which is intended for the initial contact of clients with professionalsocial counseling in the web interface of the Internet. After the first months of exploration of technologicalpossibilities and filling the communication tool with expert content, we bring the first experience and initialconclusions from the pilot testing. It took place in a „controlled environment“ of university students in the fieldof Social Work in May and June 2021. Topic of work/employment (which was chosen as the first of many topicsthat social counseling typically deals with), investigate the initial reactions of respondents to communicationwith chatbot, the preferred style of communication, or to questions of fear about typing personally sensitiveinformation into the machine.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50902 - Social sciences, interdisciplinary
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL03000671" target="_blank" >TL03000671: Využití prvků umělé inteligence při poskytování odborného sociálního poradenství</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Politické, ekonomické, sociální a technologické výzvy pro sociální práci. Sborník textů z XVIII. ročníku mezinárodní vědecké konference Hradecké dny sociální práce
ISBN
978-80-7435-833-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
245-250
Název nakladatele
Gaudeamus
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
23. 9. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—