Pomáhající profese 4.0 jako reakce na výzvy Průmyslu 4.0 - Realizace poradenského chatbotu v odborném sociálním poradenství
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18460%2F22%3A50020010" target="_blank" >RIV/62690094:18460/22:50020010 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.32725/978-80-7394-939-6.09" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.32725/978-80-7394-939-6.09</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.32725/978-80-7394-939-6.09" target="_blank" >10.32725/978-80-7394-939-6.09</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Pomáhající profese 4.0 jako reakce na výzvy Průmyslu 4.0 - Realizace poradenského chatbotu v odborném sociálním poradenství
Popis výsledku v původním jazyce
Průmysl 4.0 s sebou nese nejen nové příležitosti plynoucí z nasazení učících se algoritmů v oblasti produkce zboží/služeb, ale též rizika v podobě ztráty zaměstnání u pracovníků stižených touto modernizací. Řada z nich se pak dostává do obtížně řešitelné spirály postupného zadlužování a exekucí. Dluhové poradenství pak představuje jednu z hlavních náplní činnosti odborného sociálního poradenství. Zvýšená potřeba poskytování takovýchto služeb pak vede k přetížení zaměstnanců občanských poraden. Je jednou z možných cest reakce na tyto dopady Průmyslu 4.0 vytvoření odborného sociálního poradenství 4.0? Tedy bojovat s důsledky stejnou zbraní - nasazením učících se algoritmů do poradenství? Text prezentuje dílčí zjištění z pilotního testování provozu poradenského chatbotu.
Název v anglickém jazyce
Helping Professions 4.0 as a response to the challenges of Industry 4.0 - Implementation of a counseling chatbot in professional social counseling
Popis výsledku anglicky
Industry 4.0 brings not only new opportunities arising from the deployment of learning algorithms in the production of goods/services, but also risks in the form of job losses for workers affected by this modernization. Many of them then enter a difficult-to-solve spiral of gradual indebtedness. Debt counseling is one of the main activities of professional social counseling. The increased need to provide such services then leads to an overload of civic counseling staff. Is the creation of professional social counseling 4.0 one of the possible ways to respond to these impacts of Industry 4.0? So fight the consequences with the same weapon - by using learning algorithms in counseling? The text presents partial findings from the pilot testing of the operation of the counseling chatbot.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50902 - Social sciences, interdisciplinary
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL03000671" target="_blank" >TL03000671: Využití prvků umělé inteligence při poskytování odborného sociálního poradenství</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník vybraných příspěvků 2. ročníku mezinárodní vědecké konference. Etika v 21. století.
ISBN
978-80-7394-939-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
60-65
Název nakladatele
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Ekonomická fakulta
Místo vydání
České Budějovice
Místo konání akce
České Budějovice
Datum konání akce
23. 6. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—