Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Programming as a method of interdisciplinary relations in learning

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F10%3A00003393" target="_blank" >RIV/62690094:18470/10:00003393 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Programming as a method of interdisciplinary relations in learning

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The presented article describes one of the potential system approaches to teaching of programming. The focus is given on the interdisciplinary interconnection between physics, informatics and mathematics. First, a simple analysis of the researched process is carried out - that means the decomposition of the light into a colour spectrum with a simultaneous arising of a rainbow on one side and, on the other side, the additive composition of colours demonstrated by lightening a white area with the help ofthree light sources of varied colours. This is followed by a mathematical description of the composition of colours from three basic components - red, green and blue - on the screen of the computer monitor. The numerical code of the resulting colour is expressed in the binary, hexadecimal and decimal numerical systems. The final part of the paper presents a simple program which enables using a computer monitor for an analysis of the additive composition of colours.

  • Název v anglickém jazyce

    Programming as a method of interdisciplinary relations in learning

  • Popis výsledku anglicky

    The presented article describes one of the potential system approaches to teaching of programming. The focus is given on the interdisciplinary interconnection between physics, informatics and mathematics. First, a simple analysis of the researched process is carried out - that means the decomposition of the light into a colour spectrum with a simultaneous arising of a rainbow on one side and, on the other side, the additive composition of colours demonstrated by lightening a white area with the help ofthree light sources of varied colours. This is followed by a mathematical description of the composition of colours from three basic components - red, green and blue - on the screen of the computer monitor. The numerical code of the resulting colour is expressed in the binary, hexadecimal and decimal numerical systems. The final part of the paper presents a simple program which enables using a computer monitor for an analysis of the additive composition of colours.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International journal of applied mathematics and informatics

  • ISSN

    2074-1278

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus