Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Systémový přístup v algoritmizaci a programování

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F11%3A43866563" target="_blank" >RIV/62690094:18470/11:43866563 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.jtie.upol.cz/clanky_1_2011/JTIE%2001-2011_COMPLET_priloha_2.pdf" target="_blank" >http://www.jtie.upol.cz/clanky_1_2011/JTIE%2001-2011_COMPLET_priloha_2.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Systémový přístup v algoritmizaci a programování

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Výuka základů algoritmizace a programování probíhá v současné době nejenom na vysokých školách, ale i na středních školách. V omezené míře se s touto problematikou mohou setkat i někteří žáci základních škol, a to především v rámci specializovaných třídnebo zájmových aktivit. V našem příspěvku se zmíníme o výsledcích výzkumu provedený mezi studenty SPŠ a prvních ročníků VŠ. V rámci výzkumu jsme studovali vliv dvou aspektů na výuku algoritmizace a programování: Hodně se diskutuje na téma, zda je vhodnější začít strukturovaným programováním a teprve po jeho zvládnutí přejít k programování objektově orientovanému (OOP) nebo zda zvolit druhou možnost, tj. začít objektově orientovaným programováním a strukturované programování chápat pouze jakousi výukovoupodmnožinu. Obě alternativy výuky mají své odpůrce i zastánce. Zastánci strukturovaného přístupu vycházejí zejména z osvědčené praxe, která ve výuce algoritmizace a programování funguje již desítky.

  • Název v anglickém jazyce

    SYSTEM APPROACH TO ALGORITHM DEVELOPMENT AND PROGRAMMING

  • Popis výsledku anglicky

    Teaching basics of algorithms and programming is currently not only in universities but also in secondary schools. To a limited extent, this issue may come across some primary school pupils, especially in specialized classes or extracurricular activities. In our contribution we will discuss the results of research conducted among secondary school students and first-year university. The research we studied the effect of two aspects of the learning algorithms and programming: There is much discussion about whether it is better to begin a structured programming, and only after the master switch to object-oriented programming (OOP), or choose the second option, ie to start an object-oriented programming and structured programming understand the kind of teaching only a subset. Both alternatives are teaching their opponents and proponents. Advocates a structured approach based on best practice in particular, that in teaching algorithms and programming has been in decades.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of technology and information education = Časopis pro technickou a informační výchovu

  • ISSN

    1803-537X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    177-180

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus