Systémový přístup v algoritmizaci a programování
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F11%3A43866563" target="_blank" >RIV/62690094:18470/11:43866563 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.jtie.upol.cz/clanky_1_2011/JTIE%2001-2011_COMPLET_priloha_2.pdf" target="_blank" >http://www.jtie.upol.cz/clanky_1_2011/JTIE%2001-2011_COMPLET_priloha_2.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Systémový přístup v algoritmizaci a programování
Popis výsledku v původním jazyce
Výuka základů algoritmizace a programování probíhá v současné době nejenom na vysokých školách, ale i na středních školách. V omezené míře se s touto problematikou mohou setkat i někteří žáci základních škol, a to především v rámci specializovaných třídnebo zájmových aktivit. V našem příspěvku se zmíníme o výsledcích výzkumu provedený mezi studenty SPŠ a prvních ročníků VŠ. V rámci výzkumu jsme studovali vliv dvou aspektů na výuku algoritmizace a programování: Hodně se diskutuje na téma, zda je vhodnější začít strukturovaným programováním a teprve po jeho zvládnutí přejít k programování objektově orientovanému (OOP) nebo zda zvolit druhou možnost, tj. začít objektově orientovaným programováním a strukturované programování chápat pouze jakousi výukovoupodmnožinu. Obě alternativy výuky mají své odpůrce i zastánce. Zastánci strukturovaného přístupu vycházejí zejména z osvědčené praxe, která ve výuce algoritmizace a programování funguje již desítky.
Název v anglickém jazyce
SYSTEM APPROACH TO ALGORITHM DEVELOPMENT AND PROGRAMMING
Popis výsledku anglicky
Teaching basics of algorithms and programming is currently not only in universities but also in secondary schools. To a limited extent, this issue may come across some primary school pupils, especially in specialized classes or extracurricular activities. In our contribution we will discuss the results of research conducted among secondary school students and first-year university. The research we studied the effect of two aspects of the learning algorithms and programming: There is much discussion about whether it is better to begin a structured programming, and only after the master switch to object-oriented programming (OOP), or choose the second option, ie to start an object-oriented programming and structured programming understand the kind of teaching only a subset. Both alternatives are teaching their opponents and proponents. Advocates a structured approach based on best practice in particular, that in teaching algorithms and programming has been in decades.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of technology and information education = Časopis pro technickou a informační výchovu
ISSN
1803-537X
e-ISSN
—
Svazek periodika
3
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
177-180
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—