Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Algorithmic thinking in paradigms of programming

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F15%3A50004093" target="_blank" >RIV/62690094:18470/15:50004093 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.inase.org/library/2015/zakynthos/bypaper/EDU/EDU-09.pdf" target="_blank" >http://www.inase.org/library/2015/zakynthos/bypaper/EDU/EDU-09.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Algorithmic thinking in paradigms of programming

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Everyone faces the problems in everyday activities. They can be of various kinds - personal, business or other. To solve the problem, it is necessary to find a procedure, process that will solved it. It is necessary to establish the algorithm. Algorithmscan be found not only in everyday routine activities, e.g. during crossing the street through the transition, cooking food etc., but also in subjects of programming. A number of courses of programming at different schools starts the teaching with algorithm development. The algorithm development is primarily related with structured paradigm of programming. On the other hand modern and most widely used is object-oriented paradigm in programming Teaching methodology and election of paradigm of programmingalways depends on the particular school and taught subjects. The algorithm development is, for example bases of subjects like graph theory. The algorithm development has its place in teaching of programming. The proposal of procedures of

  • Název v anglickém jazyce

    Algorithmic thinking in paradigms of programming

  • Popis výsledku anglicky

    Everyone faces the problems in everyday activities. They can be of various kinds - personal, business or other. To solve the problem, it is necessary to find a procedure, process that will solved it. It is necessary to establish the algorithm. Algorithmscan be found not only in everyday routine activities, e.g. during crossing the street through the transition, cooking food etc., but also in subjects of programming. A number of courses of programming at different schools starts the teaching with algorithm development. The algorithm development is primarily related with structured paradigm of programming. On the other hand modern and most widely used is object-oriented paradigm in programming Teaching methodology and election of paradigm of programmingalways depends on the particular school and taught subjects. The algorithm development is, for example bases of subjects like graph theory. The algorithm development has its place in teaching of programming. The proposal of procedures of

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Education and modern educational technologies (EMET 2015) : proceedings

  • ISBN

    978-1-61804-322-1

  • ISSN

    2227-4618

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    48-53

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    Piscataway

  • Místo konání akce

    Zakynthos Island, Greece

  • Datum konání akce

    16. 7. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku