Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Object thinking in paradigms of programming

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F15%3A50004094" target="_blank" >RIV/62690094:18470/15:50004094 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.inase.org/library/2015/zakynthos/bypaper/EDU/EDU-10.pdf" target="_blank" >http://www.inase.org/library/2015/zakynthos/bypaper/EDU/EDU-10.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Object thinking in paradigms of programming

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Thinking people use in their daily activities and thinking helps them to solve the situations, problems of everyday life. To solve the problem we are using the information we know. The information are stored in memory. When solving new situations we areused already known information. The already know information has to be combine to successfully solve a new problem. The same situation programmers has to deal with during the design of new programs. Programmer has to combine various processes or parts ofcode that has ever used. Programming is linked to several programming paradigms. Paradigms bring new programming options and replace the old one. A typical example is the replacement of a structured paradigm by object paradigm. The paper analyzes two basic options for teaching of programming - object-oriented paradigm versus structured and object-oriented paradigm with respect to object-oriented thinking. The paper characterized object thinking as well as it shows types of examples for

  • Název v anglickém jazyce

    Object thinking in paradigms of programming

  • Popis výsledku anglicky

    Thinking people use in their daily activities and thinking helps them to solve the situations, problems of everyday life. To solve the problem we are using the information we know. The information are stored in memory. When solving new situations we areused already known information. The already know information has to be combine to successfully solve a new problem. The same situation programmers has to deal with during the design of new programs. Programmer has to combine various processes or parts ofcode that has ever used. Programming is linked to several programming paradigms. Paradigms bring new programming options and replace the old one. A typical example is the replacement of a structured paradigm by object paradigm. The paper analyzes two basic options for teaching of programming - object-oriented paradigm versus structured and object-oriented paradigm with respect to object-oriented thinking. The paper characterized object thinking as well as it shows types of examples for

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Education and modern educational technologies (EMET 2015) : proceedings

  • ISBN

    978-1-61804-322-1

  • ISSN

    2227-4618

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    54-58

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    Piscataway

  • Místo konání akce

    Zakynthos Island, Greece

  • Datum konání akce

    16. 7. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku