On Creating Animations in System Maple
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F12%3A50000992" target="_blank" >RIV/62690094:18470/12:50000992 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://conferences.ukf.sk/index.php/divai/divai2012/paper/view/874" target="_blank" >http://conferences.ukf.sk/index.php/divai/divai2012/paper/view/874</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
On Creating Animations in System Maple
Popis výsledku v původním jazyce
In recent time using various application programs (e. g. Macromedia Flash), is very popular and usable in process of creating web pages. Macromedia Flash is determined for developing and creating the interactive graphic interfaces for web applications. The various types of animations are undoubtedly their inseparable component. This article deals with the animation as one of many graphical possibilities of the CAS system Maple. Our contribution introduces way for improving acquisition process of students in mathematics. Many pages were written on using Maple in calculus, mathematical analysis, linear algebra and algebra, see for example (Dosla, Plch, Sojka, 1999 and Plch, 2000). We are going to show some animations in Maple, which lead to better understanding and motivating students of mathematics.
Název v anglickém jazyce
On Creating Animations in System Maple
Popis výsledku anglicky
In recent time using various application programs (e. g. Macromedia Flash), is very popular and usable in process of creating web pages. Macromedia Flash is determined for developing and creating the interactive graphic interfaces for web applications. The various types of animations are undoubtedly their inseparable component. This article deals with the animation as one of many graphical possibilities of the CAS system Maple. Our contribution introduces way for improving acquisition process of students in mathematics. Many pages were written on using Maple in calculus, mathematical analysis, linear algebra and algebra, see for example (Dosla, Plch, Sojka, 1999 and Plch, 2000). We are going to show some animations in Maple, which lead to better understanding and motivating students of mathematics.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
DIVAI 2012 : 9th international scientific conference on distance learning in applied informatics
ISBN
978-80-558-0092-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
311-318
Název nakladatele
Univerzita Konštantína Filozofa
Místo vydání
Nitra
Místo konání akce
Štúrovo
Datum konání akce
2. 5. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000312968600032