Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

On Creating Animations in System Maple

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F12%3A50000992" target="_blank" >RIV/62690094:18470/12:50000992 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://conferences.ukf.sk/index.php/divai/divai2012/paper/view/874" target="_blank" >http://conferences.ukf.sk/index.php/divai/divai2012/paper/view/874</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    On Creating Animations in System Maple

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In recent time using various application programs (e. g. Macromedia Flash), is very popular and usable in process of creating web pages. Macromedia Flash is determined for developing and creating the interactive graphic interfaces for web applications. The various types of animations are undoubtedly their inseparable component. This article deals with the animation as one of many graphical possibilities of the CAS system Maple. Our contribution introduces way for improving acquisition process of students in mathematics. Many pages were written on using Maple in calculus, mathematical analysis, linear algebra and algebra, see for example (Dosla, Plch, Sojka, 1999 and Plch, 2000). We are going to show some animations in Maple, which lead to better understanding and motivating students of mathematics.

  • Název v anglickém jazyce

    On Creating Animations in System Maple

  • Popis výsledku anglicky

    In recent time using various application programs (e. g. Macromedia Flash), is very popular and usable in process of creating web pages. Macromedia Flash is determined for developing and creating the interactive graphic interfaces for web applications. The various types of animations are undoubtedly their inseparable component. This article deals with the animation as one of many graphical possibilities of the CAS system Maple. Our contribution introduces way for improving acquisition process of students in mathematics. Many pages were written on using Maple in calculus, mathematical analysis, linear algebra and algebra, see for example (Dosla, Plch, Sojka, 1999 and Plch, 2000). We are going to show some animations in Maple, which lead to better understanding and motivating students of mathematics.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    DIVAI 2012 : 9th international scientific conference on distance learning in applied informatics

  • ISBN

    978-80-558-0092-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    311-318

  • Název nakladatele

    Univerzita Konštantína Filozofa

  • Místo vydání

    Nitra

  • Místo konání akce

    Štúrovo

  • Datum konání akce

    2. 5. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000312968600032