Competence-Based Teaching for Future Education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F15%3A50003517" target="_blank" >RIV/62690094:18470/15:50003517 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Competence-Based Teaching for Future Education
Popis výsledku v původním jazyce
If competence is the desired criteria for educational quality, it can be easily established that suitable instruments and methods of measurement are needed for this kind of quality evaluation, which, however, are not yet available. This is why in the field of competences a special Unified competences taxonomy was developed, based on different taxonomies for cognitive and also affective and psychomotorics field. Additionally Suitable instrumentation was developed in this study. Its use was demonstrated in the example of elementary education in Slovenia in the field of science and technology education.
Název v anglickém jazyce
Competence-Based Teaching for Future Education
Popis výsledku anglicky
If competence is the desired criteria for educational quality, it can be easily established that suitable instruments and methods of measurement are needed for this kind of quality evaluation, which, however, are not yet available. This is why in the field of competences a special Unified competences taxonomy was developed, based on different taxonomies for cognitive and also affective and psychomotorics field. Additionally Suitable instrumentation was developed in this study. Its use was demonstrated in the example of elementary education in Slovenia in the field of science and technology education.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
The new educational review
ISSN
1732-6729
e-ISSN
—
Svazek periodika
39
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
24
Strana od-do
216-239
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—