Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Competence-Based Teaching for Future Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F15%3A50003517" target="_blank" >RIV/62690094:18470/15:50003517 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Competence-Based Teaching for Future Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    If competence is the desired criteria for educational quality, it can be easily established that suitable instruments and methods of measurement are needed for this kind of quality evaluation, which, however, are not yet available. This is why in the field of competences a special Unified competences taxonomy was developed, based on different taxonomies for cognitive and also affective and psychomotorics field. Additionally Suitable instrumentation was developed in this study. Its use was demonstrated in the example of elementary education in Slovenia in the field of science and technology education.

  • Název v anglickém jazyce

    Competence-Based Teaching for Future Education

  • Popis výsledku anglicky

    If competence is the desired criteria for educational quality, it can be easily established that suitable instruments and methods of measurement are needed for this kind of quality evaluation, which, however, are not yet available. This is why in the field of competences a special Unified competences taxonomy was developed, based on different taxonomies for cognitive and also affective and psychomotorics field. Additionally Suitable instrumentation was developed in this study. Its use was demonstrated in the example of elementary education in Slovenia in the field of science and technology education.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The new educational review

  • ISSN

    1732-6729

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    39

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    24

  • Strana od-do

    216-239

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus