Influence of Systems for Measurement using Computers to Popularity of Subject Physics at Elementary School - Some Results
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F15%3A50004061" target="_blank" >RIV/62690094:18470/15:50004061 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.wseas.us/e-library/conferences/2015/Budapest/DNCOSE/DNCOSE-17.pdf" target="_blank" >http://www.wseas.us/e-library/conferences/2015/Budapest/DNCOSE/DNCOSE-17.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Influence of Systems for Measurement using Computers to Popularity of Subject Physics at Elementary School - Some Results
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the effect of systems for measurement using computers in school science lab to popularity of learning of physics. The theoretical part describes systems for measurement using a computer (SMPSL) as configurable alternative to commercial products. Moreover the paper presents researches concerning the popularity of physics. The research part describes the determination of the effect of SMPSL system to the popularity of physics at the elementary school. The effect was assessed using questionnaires for pupils. The questionnaires consisted of pretest and posttest in the parallel groups of pupils. The results of the research confirm the increasing popularity of physics.
Název v anglickém jazyce
Influence of Systems for Measurement using Computers to Popularity of Subject Physics at Elementary School - Some Results
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the effect of systems for measurement using computers in school science lab to popularity of learning of physics. The theoretical part describes systems for measurement using a computer (SMPSL) as configurable alternative to commercial products. Moreover the paper presents researches concerning the popularity of physics. The research part describes the determination of the effect of SMPSL system to the popularity of physics at the elementary school. The effect was assessed using questionnaires for pupils. The questionnaires consisted of pretest and posttest in the parallel groups of pupils. The results of the research confirm the increasing popularity of physics.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Recent advances on systems, signals, control, communications and computers
ISBN
978-1-61804-355-9
ISSN
1790-5117
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
124-130
Název nakladatele
World scientific and engineering academy and society
Místo vydání
Athens
Místo konání akce
Budapest, Hungary
Datum konání akce
12. 12. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—