Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Evaluation of Algorithmic Thinking of Students Using Control Testing Environment

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F15%3A50004097" target="_blank" >RIV/62690094:18470/15:50004097 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.naun.org/main/NAUN/educationinformation/2015/a542008-074.pdf" target="_blank" >http://www.naun.org/main/NAUN/educationinformation/2015/a542008-074.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Evaluation of Algorithmic Thinking of Students Using Control Testing Environment

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Evaluation of students' exercises from programming is for teaching difficult. There is a number of possibility of checking programmer knowledge and skills of students. The teacher has to determine criteria of evaluation. The criteria of evaluation depends on choose approach in learning of programming. Different evaluation criteria they will be used for students of object - oriented programming, command programming or declarative programming. The paper deal with problems of checking of students' programmer exercises. Different means and tools for checking are mentioned. The universal testing environment and possible testing exercises are presented in the paper too. Results of the research are mentioned in the final part of the paper. Research deal withcomparison of results of student learned by two different approaches of programming using universal testing environment with respect to algorithmic thinking of student. The presented approaches of programming are Objects-First and Objects

  • Název v anglickém jazyce

    Evaluation of Algorithmic Thinking of Students Using Control Testing Environment

  • Popis výsledku anglicky

    Evaluation of students' exercises from programming is for teaching difficult. There is a number of possibility of checking programmer knowledge and skills of students. The teacher has to determine criteria of evaluation. The criteria of evaluation depends on choose approach in learning of programming. Different evaluation criteria they will be used for students of object - oriented programming, command programming or declarative programming. The paper deal with problems of checking of students' programmer exercises. Different means and tools for checking are mentioned. The universal testing environment and possible testing exercises are presented in the paper too. Results of the research are mentioned in the final part of the paper. Research deal withcomparison of results of student learned by two different approaches of programming using universal testing environment with respect to algorithmic thinking of student. The presented approaches of programming are Objects-First and Objects

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International journal of education and information technologies

  • ISSN

    2074-1316

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2015

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    205-208

  • Kód UT WoS článku

    000365846900028

  • EID výsledku v databázi Scopus