Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Using 3D Modeling Software for 3D Printers at Primary (Lower Secondary) Schools in the Czech Republic and Use it for Create Simple Model

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F18%3A50014504" target="_blank" >RIV/62690094:18470/18:50014504 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.naun.org/main/NAUN/educationinformation/2018/a242008-012.pdf" target="_blank" >http://www.naun.org/main/NAUN/educationinformation/2018/a242008-012.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Using 3D Modeling Software for 3D Printers at Primary (Lower Secondary) Schools in the Czech Republic and Use it for Create Simple Model

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article describes the results of the phone interviews across the Czech Republic at primary (lower secondary) schools focused on mapping the using 3D Modeling Software for 3D Printers. The article contains the second part. The use of these 3D modeling software for 3D printers for create simple model. There is a large amount of 3D modeling software for 3D printers. Most of them focus on professional 3D modeling. This is not useful for teaching 3D modeling at primary schools. There are also very simple software. Schools know about them and use them. The results of the phone interview present that schools use software Tinkercad, SketchUp and Windows 8.1/10 build in software 3D Builder. These 3D modeling software is a typical example of simple software. To create a simple model, these simple software have just been selected. A simple model was created and the creation described in each of these three software. Simple model its mean create a cup. As the cup is mean hollow cylinder with torus.

  • Název v anglickém jazyce

    Using 3D Modeling Software for 3D Printers at Primary (Lower Secondary) Schools in the Czech Republic and Use it for Create Simple Model

  • Popis výsledku anglicky

    This article describes the results of the phone interviews across the Czech Republic at primary (lower secondary) schools focused on mapping the using 3D Modeling Software for 3D Printers. The article contains the second part. The use of these 3D modeling software for 3D printers for create simple model. There is a large amount of 3D modeling software for 3D printers. Most of them focus on professional 3D modeling. This is not useful for teaching 3D modeling at primary schools. There are also very simple software. Schools know about them and use them. The results of the phone interview present that schools use software Tinkercad, SketchUp and Windows 8.1/10 build in software 3D Builder. These 3D modeling software is a typical example of simple software. To create a simple model, these simple software have just been selected. A simple model was created and the creation described in each of these three software. Simple model its mean create a cup. As the cup is mean hollow cylinder with torus.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International journal of education and information technologies

  • ISSN

    2074-1316

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2018

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    80-85

  • Kód UT WoS článku

    000440225300012

  • EID výsledku v databázi Scopus