Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výzkum adaptačních schopností studentů v univerzitním prostředí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F19%3A50015693" target="_blank" >RIV/62690094:18470/19:50015693 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výzkum adaptačních schopností studentů v univerzitním prostředí

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem kapitoly je objasnit příčiny stresových faktorů současného životního stylu a představit statistické vyhodnocení vlastního výzkum v letech 2011 až 2018 u 1848 studentů vysokých škol. Teoretické zázemí je podloženo obory psychosomatická medicína, behaviorální medicína a psychologie zdraví. Výzkum probíhal na základě dotazníkového šetření, které bylo zaměřeno na zjištění schopností zvládat zátěžové situace. Statisticky signifikantní rozdíly byly pozorovány z genderového hlediska a také mezi studenty informatiky a studenty ostatních oborů. Porovnání studentů kombinované a denní formy studia odhalilo značné rozdíly v oblasti frustrační tolerance, copingových strategií, životního stylu a vulnerability.

  • Název v anglickém jazyce

    Research of adaptation abilities of students in university environment

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the chapter is to clarify the causes of stress factors of contemporary lifestyle and to present a statistical evaluation of own research in the years 2011 to 2018 for 1848 university students. The theoretical background is based on psychosomatic medicine, behavioral medicine and health psychology. The research was conducted on the basis of a questionnaire survey, which was focused on finding out the ability to handle stressful situations. There were statistically significant differences observed from a gender perspective and also among students of computer science and students of other disciplines. Comparison of part-time and full-time students revealed significant differences in frustration tolerance, coping strategies, lifestyle and vulnerability.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Aktuální otázky práva, managementu a personalistiky

  • ISBN

    978-80-7556-051-3

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    34-46

  • Počet stran knihy

    59

  • Název nakladatele

    Vysoká škola evropských a regionálních studií

  • Místo vydání

    České Budějovice

  • Kód UT WoS kapitoly