Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Fragments from history of education of physics in elementary school in time of Austro-Hungarian Empire

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F19%3A50016091" target="_blank" >RIV/62690094:18470/19:50016091 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1063/1.5124760" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1063/1.5124760</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1063/1.5124760" target="_blank" >10.1063/1.5124760</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Fragments from history of education of physics in elementary school in time of Austro-Hungarian Empire

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The need of teaching of Science and technical subject started with starting industry revolution. Officially the subject Science was, established in schools in 1869 by Austro-Hungarian school law. The teaching of Science was very well organized from the beginning. Teachers had to visit conferences of teaching, courses in Universities. They could read teaching magazines and books from teachers library. There existed a lot of quality methodical, pedagogical and psychological books in the past. Let´s see some of the fragments from the historical teaching.

  • Název v anglickém jazyce

    Fragments from history of education of physics in elementary school in time of Austro-Hungarian Empire

  • Popis výsledku anglicky

    The need of teaching of Science and technical subject started with starting industry revolution. Officially the subject Science was, established in schools in 1869 by Austro-Hungarian school law. The teaching of Science was very well organized from the beginning. Teachers had to visit conferences of teaching, courses in Universities. They could read teaching magazines and books from teachers library. There existed a lot of quality methodical, pedagogical and psychological books in the past. Let´s see some of the fragments from the historical teaching.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    DIDFYZ 2019 Formation of the Natural Science Image of the World in the 21st Century

  • ISBN

    978-0-7354-1897-4

  • ISSN

  • e-ISSN

    0094-243X

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    "Article number 030016"

  • Název nakladatele

    American Institute of Physics Inc.

  • Místo vydání

    Neuveden

  • Místo konání akce

    Terchova; Slovakia

  • Datum konání akce

    9. 10. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku