Fragments from history of education of physics in elementary school in time of Austro-Hungarian Empire
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F19%3A50016091" target="_blank" >RIV/62690094:18470/19:50016091 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1063/1.5124760" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1063/1.5124760</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1063/1.5124760" target="_blank" >10.1063/1.5124760</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Fragments from history of education of physics in elementary school in time of Austro-Hungarian Empire
Popis výsledku v původním jazyce
The need of teaching of Science and technical subject started with starting industry revolution. Officially the subject Science was, established in schools in 1869 by Austro-Hungarian school law. The teaching of Science was very well organized from the beginning. Teachers had to visit conferences of teaching, courses in Universities. They could read teaching magazines and books from teachers library. There existed a lot of quality methodical, pedagogical and psychological books in the past. Let´s see some of the fragments from the historical teaching.
Název v anglickém jazyce
Fragments from history of education of physics in elementary school in time of Austro-Hungarian Empire
Popis výsledku anglicky
The need of teaching of Science and technical subject started with starting industry revolution. Officially the subject Science was, established in schools in 1869 by Austro-Hungarian school law. The teaching of Science was very well organized from the beginning. Teachers had to visit conferences of teaching, courses in Universities. They could read teaching magazines and books from teachers library. There existed a lot of quality methodical, pedagogical and psychological books in the past. Let´s see some of the fragments from the historical teaching.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
DIDFYZ 2019 Formation of the Natural Science Image of the World in the 21st Century
ISBN
978-0-7354-1897-4
ISSN
—
e-ISSN
0094-243X
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
"Article number 030016"
Název nakladatele
American Institute of Physics Inc.
Místo vydání
Neuveden
Místo konání akce
Terchova; Slovakia
Datum konání akce
9. 10. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—