Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Traffic flow merging - Statistical and numerical modeling of microstructure

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F19%3A50016131" target="_blank" >RIV/62690094:18470/19:50016131 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216305:26110/19:PU131427 RIV/68407700:21340/19:00339580

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877750318303259?via%3Dihub" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877750318303259?via%3Dihub</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.jocs.2018.09.002" target="_blank" >10.1016/j.jocs.2018.09.002</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Traffic flow merging - Statistical and numerical modeling of microstructure

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We present a detailed stochastic analysis of vehicle-by-vehicle data measured in the vicinity of a region where two traffic streams merge into one. We focus on statistical distributions of time headways as well as on their changes induced by a merging process. Accepting a well-proven hypothesis on GIG-distributed vehicular headways we propose, test and verify a thermodynamic particle-like traffic model with an implicit gap-acceptance rule controlling a process of merging. We show how a synchronization of merging streams affects a level of synchronization among vehicles within the merging region.

  • Název v anglickém jazyce

    Traffic flow merging - Statistical and numerical modeling of microstructure

  • Popis výsledku anglicky

    We present a detailed stochastic analysis of vehicle-by-vehicle data measured in the vicinity of a region where two traffic streams merge into one. We focus on statistical distributions of time headways as well as on their changes induced by a merging process. Accepting a well-proven hypothesis on GIG-distributed vehicular headways we propose, test and verify a thermodynamic particle-like traffic model with an implicit gap-acceptance rule controlling a process of merging. We show how a synchronization of merging streams affects a level of synchronization among vehicles within the merging region.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA15-15049S" target="_blank" >GA15-15049S: Detekce stochastických univerzalit v nerovnovážných stavech sociofyzikálních systémů metodami teorie náhodných matic</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    JOURNAL OF COMPUTATIONAL SCIENCE

  • ISSN

    1877-7503

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    32

  • Číslo periodika v rámci svazku

    MARCH

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    99-105

  • Kód UT WoS článku

    000468255300010

  • EID výsledku v databázi Scopus