Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vehicular headways on signalized intersections: theory, models, and reality

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21340%2F15%3A00223163" target="_blank" >RIV/68407700:21340/15:00223163 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.krbalek.cz/Science/science.html" target="_blank" >http://www.krbalek.cz/Science/science.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1088/1751-8113/48/1/015101" target="_blank" >10.1088/1751-8113/48/1/015101</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Vehicular headways on signalized intersections: theory, models, and reality

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We discuss statistical properties of vehicular headways measured on signalized crossroads. On the basis of mathematical approaches, we formulate theoretical and empirically inspired criteria for the acceptability of theoretical headway distributions. Sequentially, the multifarious families of statistical distributions (commonly used to fit real-road headway statistics) are confronted with these criteria, and with original empirical time clearances gauged among neighboring vehicles leaving signal-controlled crossroads after a green signal appears. Using three different numerical schemes, we demonstrate that an arrangement of vehicles on an intersection is a consequence of the general stochastic nature of queueing systems, rather than a consequence of traffic rules, driver estimation processes, or decision-making procedures.

  • Název v anglickém jazyce

    Vehicular headways on signalized intersections: theory, models, and reality

  • Popis výsledku anglicky

    We discuss statistical properties of vehicular headways measured on signalized crossroads. On the basis of mathematical approaches, we formulate theoretical and empirically inspired criteria for the acceptability of theoretical headway distributions. Sequentially, the multifarious families of statistical distributions (commonly used to fit real-road headway statistics) are confronted with these criteria, and with original empirical time clearances gauged among neighboring vehicles leaving signal-controlled crossroads after a green signal appears. Using three different numerical schemes, we demonstrate that an arrangement of vehicles on an intersection is a consequence of the general stochastic nature of queueing systems, rather than a consequence of traffic rules, driver estimation processes, or decision-making procedures.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    BC - Teorie a systémy řízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Physics A: Mathematical and Theoretical

  • ISSN

    1751-8113

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    48

  • Číslo periodika v rámci svazku

    48

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    015101-015122

  • Kód UT WoS článku

    000346267600010

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84918577465