Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Physics Experiment as a Dominant Educational Element

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F19%3A50016270" target="_blank" >RIV/62690094:18470/19:50016270 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1063/1.5124768" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1063/1.5124768</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1063/1.5124768" target="_blank" >10.1063/1.5124768</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Physics Experiment as a Dominant Educational Element

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Abstract. Physics experiment is one of the most important motivational and educational elements in the teaching of physics. In all of its forms it fulfils irreplaceable roles in school education: it makes learning more attractive to pupils, creates a space for their activity, engages pupils deeper in the process and ultimately contributes to the development of their physics thinking. Last but not least, physics experiments also promote development of social links between pupils and development of the necessary competences (communicative, social, cooperative, etc.). The presented case study answers questions whether the physics experiment brings the expected effects, whether it is beneficial in lessons and whether the use of physics experiments increases the understanding of the problem. To obtain answers to these research questions the methods of both qualitative and quantitative methodology were used. Specifically, questionnaire surveys, video surveys and analyses using the FIAS categorization system. The base data was processed using the usual statistical procedures.

  • Název v anglickém jazyce

    Physics Experiment as a Dominant Educational Element

  • Popis výsledku anglicky

    Abstract. Physics experiment is one of the most important motivational and educational elements in the teaching of physics. In all of its forms it fulfils irreplaceable roles in school education: it makes learning more attractive to pupils, creates a space for their activity, engages pupils deeper in the process and ultimately contributes to the development of their physics thinking. Last but not least, physics experiments also promote development of social links between pupils and development of the necessary competences (communicative, social, cooperative, etc.). The presented case study answers questions whether the physics experiment brings the expected effects, whether it is beneficial in lessons and whether the use of physics experiments increases the understanding of the problem. To obtain answers to these research questions the methods of both qualitative and quantitative methodology were used. Specifically, questionnaire surveys, video surveys and analyses using the FIAS categorization system. The base data was processed using the usual statistical procedures.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    DIDFYZ 2019: Formation of the Natural Science Image of the World in the 21st Century

  • ISBN

    978-0-7354-1897-4

  • ISSN

    0094-243X

  • e-ISSN

    1551-7616

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    "Article number 030024"

  • Název nakladatele

    AIP Publishing LLC

  • Místo vydání

    Melville, New York, 2019

  • Místo konání akce

    Terchova, Slovakia

  • Datum konání akce

    9. 10. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku