Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Educational counselling in czech educational settings from the perspective of primary schools pupils

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F19%3A50015631" target="_blank" >RIV/62690094:18440/19:50015631 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2019.0916" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2019.0916</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2019.0916" target="_blank" >10.21125/edulearn.2019.0916</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Educational counselling in czech educational settings from the perspective of primary schools pupils

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study called &quot;Educational Counselling in Czech Educational Settings from the Perspective of Primary Schools Pupils&quot; presents results of a research which contributes to the orientation in the attitudes and opinions of the youngest generation towards this discipline. The paper confronts them with the possibility of becoming social educationalists in that area. The aim of the research was to explore the attitudes, opinions and experiences of pupils in the 6th and 9th grades at primary schools in the Czech Republic regarding the provision of educational counselling in schools. The research was conducted using a questionnaire given to a total of 2,585 respondents and the results cover several research areas - pupils&apos; awareness of the existence of educational counselling, their experience with a school counsellor, personality of the educational consultant and his/her cooperation with parents, or the pupil´s opinions on replacing educational consultants with social educators. The paper answers some questions about the role of social education in the field of educational counselling, guidance and primary prevention of risk behaviour in Czech education.

  • Název v anglickém jazyce

    Educational counselling in czech educational settings from the perspective of primary schools pupils

  • Popis výsledku anglicky

    The study called &quot;Educational Counselling in Czech Educational Settings from the Perspective of Primary Schools Pupils&quot; presents results of a research which contributes to the orientation in the attitudes and opinions of the youngest generation towards this discipline. The paper confronts them with the possibility of becoming social educationalists in that area. The aim of the research was to explore the attitudes, opinions and experiences of pupils in the 6th and 9th grades at primary schools in the Czech Republic regarding the provision of educational counselling in schools. The research was conducted using a questionnaire given to a total of 2,585 respondents and the results cover several research areas - pupils&apos; awareness of the existence of educational counselling, their experience with a school counsellor, personality of the educational consultant and his/her cooperation with parents, or the pupil´s opinions on replacing educational consultants with social educators. The paper answers some questions about the role of social education in the field of educational counselling, guidance and primary prevention of risk behaviour in Czech education.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EDULEARN19 Proceedings

  • ISBN

    978-84-09-12031-4

  • ISSN

    2340-1117

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    3444-3450

  • Název nakladatele

    IATED-INT ASSOC TECHNOLOGY EDUCATION &amp; DEVELOPMENT

  • Místo vydání

    VALENICA

  • Místo konání akce

    Palma, Mallorca, SPAIN

  • Datum konání akce

    1. 7. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000551093103084