Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teaching Theory of Probability and Statistics during the Covid-19 Emergency

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F20%3A50017384" target="_blank" >RIV/62690094:18470/20:50017384 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216275:25510/20:39916896

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mdpi.com/2073-8994/12/9/1577" target="_blank" >https://www.mdpi.com/2073-8994/12/9/1577</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/sym12091577" target="_blank" >10.3390/sym12091577</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teaching Theory of Probability and Statistics during the Covid-19 Emergency

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The state of emergency caused by the covid-19 pandemic has shown that teaching at this time is not easy. Teachers have to make more use of distance education and students have to adapt to that. Classic face-to-face study is not possible but asymmetric communication between the teacher and his students may be replaced by greater student independence and greater student effort. Within the subject theory of probability and statistics, a questionnaire was created to find how students manage distance education. It has been found out that they use the prepared tutorial videos and online assignments (in WeBWork platform) the most. They expressed that distance education prepared by the teacher can replace face-to-face study, but this form of learning is much more demanding and therefore they prefer classic face-to-face study.

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching Theory of Probability and Statistics during the Covid-19 Emergency

  • Popis výsledku anglicky

    The state of emergency caused by the covid-19 pandemic has shown that teaching at this time is not easy. Teachers have to make more use of distance education and students have to adapt to that. Classic face-to-face study is not possible but asymmetric communication between the teacher and his students may be replaced by greater student independence and greater student effort. Within the subject theory of probability and statistics, a questionnaire was created to find how students manage distance education. It has been found out that they use the prepared tutorial videos and online assignments (in WeBWork platform) the most. They expressed that distance education prepared by the teacher can replace face-to-face study, but this form of learning is much more demanding and therefore they prefer classic face-to-face study.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Symmetry-Basel

  • ISSN

    2073-8994

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    9

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    "Article Number: 1577"

  • Kód UT WoS článku

    000587648200001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85092466266