Distanční vzdělávání v sociální práci v období koronavirové krize v České republice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17200%2F23%3AA2402IXP" target="_blank" >RIV/61988987:17200/23:A2402IXP - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/62690094:18460/22:50019874
Výsledek na webu
<a href="https://socialniprace.cz/issue/2022-06/" target="_blank" >https://socialniprace.cz/issue/2022-06/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Distanční vzdělávání v sociální práci v období koronavirové krize v České republice
Popis výsledku v původním jazyce
CÍLE: Hlavním cílem stati je porovnat vnímání distančních forem výuky vyučujícími a studenty sociální práce na vysokých školách v České republice v období mimořádných opatření přijatých vládou České republiky proti šíření viru COVID-19. TEORETICKÁ VÝCHODISKA: Období koronavirové pandemie se odráželo v řadě lidských činnostech a jednou z ním bylo i vysokoškolské vzdělávání sociální práce. Vyučující a jejich studenti čelili novým výzvám, museli se rychle zorientovat a začít využívat online výuku, přestože vzdělávání v oboru sociální práce je specifické tím, že je postavené na vzájemné interakci. Práce navazuje na studie Reamera (2019, 2013), Kuzmana (2019) a dalších. METODY: Pro výzkum byla využita kvantitativní výzkumná strategie, konkrétně se jedná o techniku dotazníkového šetření. VÝSLEDKY: Vyučující vnímají distanční vzdělávání jako náročnější na přípravu, oproti studentům, kteří vnímají stejnou náročnost přípravy na distanční vzdělávání. Studenti a vyučující hodnotí distanční vzdělávání jako náročnější v komparaci s klasickou formou výuky. Dle vyučujících i studentů lze studium sociální práce vyučovat částečně v online prostoru. Výhradně online vzdělávání považují za méně vhodnější pro přípravu povolání sociální práce. IMPLIKACE PRO SOCIÁLNÍ PRÁCI: Aplikačním cílem je podpořit veřejnou diskusi k problematice vhodnosti využívání distančních forem výuky při vzdělávání budoucích sociálních pracovníků.
Název v anglickém jazyce
Distance Education in Social Work During the Coronavirus Crisis in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
AIMS: The main aim of the article is to compare the perception of distance forms of teaching by teachers and students of social work at universities in the Czech Republic during the period of emergency measures taken by the government of the Czech Republic against the spread of the COVID-19 virus. THEORETICAL BACKGROUND: The coronavirus pandemic period was reflected in several human activities, and one of them was higher education social work. Teachers and their students faced new challenges, had to orientate themselves quickly and start using online teaching, although social work education is specific in that it is based on interaction. The work follows the studies of Reamer (2019, 2013), Kuzman (2019) and others. METHODS: A quantitative research strategy was used for the research, specifically the questionnaire survey technique. RESULTS: Teachers perceive distance education as more difficult to prepare, compared to students who perceive the same complexity of preparation for distance education. Students and teachers evaluate distance education as more demanding in comparison with the classical form of teaching. According to teachers and students, the study of social work can be taught partly in the online space. Exclusively online education is considered less suitable for the preparation of social work occupations. IMPLICATIONS FOR SOCIAL WORK: The application goal is to support the public debate on the issue of the suitability of using distance forms of education in the education of future social workers.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50403 - Social topics (Women´s and gender studies; Social issues; Family studies; Social work)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Sociální práce/Sociálna práca
ISSN
1213-6204
e-ISSN
—
Svazek periodika
—
Číslo periodika v rámci svazku
6
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
22-39
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85148574024