Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Distanční vzdělávání v sociální práci v období koronavirové krize v České republice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17200%2F23%3AA2402IXP" target="_blank" >RIV/61988987:17200/23:A2402IXP - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/62690094:18460/22:50019874

  • Výsledek na webu

    <a href="https://socialniprace.cz/issue/2022-06/" target="_blank" >https://socialniprace.cz/issue/2022-06/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Distanční vzdělávání v sociální práci v období koronavirové krize v České republice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    CÍLE: Hlavním cílem stati je porovnat vnímání distančních forem výuky vyučujícími a studenty sociální práce na vysokých školách v České republice v období mimořádných opatření přijatých vládou České republiky proti šíření viru COVID-19. TEORETICKÁ VÝCHODISKA: Období koronavirové pandemie se odráželo v řadě lidských činnostech a jednou z ním bylo i vysokoškolské vzdělávání sociální práce. Vyučující a jejich studenti čelili novým výzvám, museli se rychle zorientovat a začít využívat online výuku, přestože vzdělávání v oboru sociální práce je specifické tím, že je postavené na vzájemné interakci. Práce navazuje na studie Reamera (2019, 2013), Kuzmana (2019) a dalších. METODY: Pro výzkum byla využita kvantitativní výzkumná strategie, konkrétně se jedná o techniku dotazníkového šetření. VÝSLEDKY: Vyučující vnímají distanční vzdělávání jako náročnější na přípravu, oproti studentům, kteří vnímají stejnou náročnost přípravy na distanční vzdělávání. Studenti a vyučující hodnotí distanční vzdělávání jako náročnější v komparaci s klasickou formou výuky. Dle vyučujících i studentů lze studium sociální práce vyučovat částečně v online prostoru. Výhradně online vzdělávání považují za méně vhodnější pro přípravu povolání sociální práce. IMPLIKACE PRO SOCIÁLNÍ PRÁCI: Aplikačním cílem je podpořit veřejnou diskusi k problematice vhodnosti využívání distančních forem výuky při vzdělávání budoucích sociálních pracovníků.

  • Název v anglickém jazyce

    Distance Education in Social Work During the Coronavirus Crisis in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    AIMS: The main aim of the article is to compare the perception of distance forms of teaching by teachers and students of social work at universities in the Czech Republic during the period of emergency measures taken by the government of the Czech Republic against the spread of the COVID-19 virus. THEORETICAL BACKGROUND: The coronavirus pandemic period was reflected in several human activities, and one of them was higher education social work. Teachers and their students faced new challenges, had to orientate themselves quickly and start using online teaching, although social work education is specific in that it is based on interaction. The work follows the studies of Reamer (2019, 2013), Kuzman (2019) and others. METHODS: A quantitative research strategy was used for the research, specifically the questionnaire survey technique. RESULTS: Teachers perceive distance education as more difficult to prepare, compared to students who perceive the same complexity of preparation for distance education. Students and teachers evaluate distance education as more demanding in comparison with the classical form of teaching. According to teachers and students, the study of social work can be taught partly in the online space. Exclusively online education is considered less suitable for the preparation of social work occupations. IMPLICATIONS FOR SOCIAL WORK: The application goal is to support the public debate on the issue of the suitability of using distance forms of education in the education of future social workers.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50403 - Social topics (Women´s and gender studies; Social issues; Family studies; Social work)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sociální práce/Sociálna práca

  • ISSN

    1213-6204

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    22-39

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85148574024