Kritické a tvořivé využívání dynamické geometrie v matematice základní školy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F23%3A50021775" target="_blank" >RIV/62690094:18470/23:50021775 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://home.pf.jcu.cz/~sbml/wp-content/uploads/2023_Vizek.pdf" target="_blank" >https://home.pf.jcu.cz/~sbml/wp-content/uploads/2023_Vizek.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kritické a tvořivé využívání dynamické geometrie v matematice základní školy
Popis výsledku v původním jazyce
Tento text uvažuje o významech dynamické geometrie pro matematické vzdělávání zejména na druhém stupni základní školy. Ukazuje souvislosti dynamických prostředích s klasickými přístupy v geometrii, naznačuje přidanou hodnotu digitálních nástrojů a prezentuje výsledky vybraných výzkumných šetření. Předkládá zjištění, že dynamická geometrie může hrát vedlejší roli ve školní praxi, může stát v pozadí výuky matematiky a současně podporovat vzdělávání impulzy, které jsou obtížně nahraditelné při tvorbě statických obrazců tužkou na papír.
Název v anglickém jazyce
Critical and creative use of dynamic geometry in secondary school mathematics
Popis výsledku anglicky
This text considers the relevance of dynamic geometry for mathematics education, particularly at the level of lower secondary school. It shows the connections between dynamic environments and classical approaches in geometry, suggests the added value of digital tools and presents the results of selected explorations. It presents findings that dynamic geometry can play a secondary role in school practice, can stand in the background of mathematics teaching, and at the same time support learning with impulses that are difficult to replace when creating static patterns with pencil on paper.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
South Bohemia Mathematical Letters
ISSN
1804-1450
e-ISSN
2336-2081
Svazek periodika
31
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
16-25
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—