Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kritické a tvořivé využívání dynamické geometrie v matematice základní školy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F23%3A50021775" target="_blank" >RIV/62690094:18470/23:50021775 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://home.pf.jcu.cz/~sbml/wp-content/uploads/2023_Vizek.pdf" target="_blank" >https://home.pf.jcu.cz/~sbml/wp-content/uploads/2023_Vizek.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kritické a tvořivé využívání dynamické geometrie v matematice základní školy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tento text uvažuje o významech dynamické geometrie pro matematické vzdělávání zejména na druhém stupni základní školy. Ukazuje souvislosti dynamických prostředích s klasickými přístupy v geometrii, naznačuje přidanou hodnotu digitálních nástrojů a prezentuje výsledky vybraných výzkumných šetření. Předkládá zjištění, že dynamická geometrie může hrát vedlejší roli ve školní praxi, může stát v pozadí výuky matematiky a současně podporovat vzdělávání impulzy, které jsou obtížně nahraditelné při tvorbě statických obrazců tužkou na papír.

  • Název v anglickém jazyce

    Critical and creative use of dynamic geometry in secondary school mathematics

  • Popis výsledku anglicky

    This text considers the relevance of dynamic geometry for mathematics education, particularly at the level of lower secondary school. It shows the connections between dynamic environments and classical approaches in geometry, suggests the added value of digital tools and presents the results of selected explorations. It presents findings that dynamic geometry can play a secondary role in school practice, can stand in the background of mathematics teaching, and at the same time support learning with impulses that are difficult to replace when creating static patterns with pencil on paper.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    South Bohemia Mathematical Letters

  • ISSN

    1804-1450

  • e-ISSN

    2336-2081

  • Svazek periodika

    31

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    16-25

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus