Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Prototyp větroně 304S

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62957473%3A_____%2F22%3AN0000002" target="_blank" >RIV/62957473:_____/22:N0000002 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.hph.cz" target="_blank" >http://www.hph.cz</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Prototyp větroně 304S

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Při realizaci prototypu 304S jsme využili zkušeností z předchozí opakované výroby tohoto typu a ze stavby dalších prototypů. Výsledkem je celokompozitový vysokovýkonný 18m FAI větroň s klapkou po celém rozpětí křídla, který může být vybaven JET pomocným motorem. Větroň prošel všemi testy a zkouškami a získal v nové konfiguraci EASA RTC, které nám do budoucna umožňuje opakovanou až sériovou výrobu a dodávky nejen na území EU, ale po splnění legislativních požadavků třetích zemí můžeme dodávat větroň do celého světa.

  • Název v anglickém jazyce

    Prototype of sailplane 304S

  • Popis výsledku anglicky

    During the realization of the 304S prototype, we utilized the experience gained from previous repeated production of this type and from the construction of other prototypes. The result is a high-performance 18m FAI glider made entirely of composite materials, equipped with full-span flaps and capable of being fitted with a JET auxiliary engine. The glider has successfully passed all tests and examinations, and in its new configuration, it has obtained EASA RTC (Restricted Type Certificate), which enables us to pursue repeated production, potentially even in a series, and supply not only within the EU but also globally, subject to fulfilling the legislative requirements of third countries.

Klasifikace

  • Druh

    G<sub>prot</sub> - Prototyp

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20304 - Aerospace engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FV40016" target="_blank" >FV40016: Pasivní řízení mezní vrstvy jako strategie k zvýšení výkonnosti kompozitních letadel</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    304S

  • Číselná identifikace

    G

  • Technické parametry

    18m FAI vysokovýkonný větroň s certifikátem RTC EASA a možností zástavby JET pomocné pohonné jednotky (tzv.Turbo). Křídlo má flaperony po celém rozpětí, které snižují odpor větroně ve vyšších a vysokých rychlostech. Na vylepšení aerodynamiky větroně byly aplikovány pokročilé metody v oblasti technologie a přesnosti výroby až do úrovně přesnosti tvaru křídla a povrchové úpravy. V oblasti bezpečnosti posádky je pevnost kokpitu posílena nad úroveň vyžadovanou příslušnými stavebními a certifikačními předpisy.

  • Ekonomické parametry

    Protototyp bude generovat přímé zisky, je možné jej prodávat v zemích EU i v mimo EU. Odhad: nejméně 6mil CZK/rok. Předpokládají se nepřímé zisky ve směru převodu současných 304S z EASA PtF na EASA RTC. Tento proces má dopad letadla HPH provozovaná v Anglii, která se po Brexitu pro HPH stala velkým rizikem. V případě nedokončení EASA RTC, by anglický národní CAA uzemnil všechny současné 304S , které v Anglii létají (desítky letadel), pro HPH by to mohlo mít likvidační důsledky. Pro uživatele je největším přínosem zvýšená aerodynamická jemnost a zvýšená bezpečnost posádky. Nepřímé přínosy z řešení projektu jsou velkého rozsahu, zejména zvýšení dobrého u zákazníků i regulačních orgánů (evropských, které představuje EASA, anglického národního CAA, který se od EASA osamostatnil a také u amerického FAA). Díky tomuto projektu může nadále létat více než 30 letadel, které mají celkovou hodnotu přes 100mil. CZK.

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    62957473

  • Název vlastníka

    HPH, spol.s r.o.

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    V - Výsledek je využíván vlastníkem

  • Požadavek na licenční poplatek

    A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem

    www.hph.cz