VÝUKA NA VYSOKÝCH ŠKOLÁCH POTŘEBUJE ZAVÁDĚT INOVATIVNÍ ZMĚNY KE ZVÝŠENÍ JEJICH KVALITY
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F63468352%3A_____%2F09%3A%230000009" target="_blank" >RIV/63468352:_____/09:#0000009 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
VÝUKA NA VYSOKÝCH ŠKOLÁCH POTŘEBUJE ZAVÁDĚT INOVATIVNÍ ZMĚNY KE ZVÝŠENÍ JEJICH KVALITY
Popis výsledku v původním jazyce
Autor se v článku věnuje neuspokojivému stavu inovačních snah na současných vysokých školách a dále stavu, kdy absolventi vysokých škol nepřinášejí pro podnikovou sféru v dostatečné míře inovativní změny, které jsou od nich očekávány. Dále se zabývá současným chápáním výuky studentů ve smyslu ?dáme jim? více informací než na ostatních vysokých školách a studenti získají konkurenční výhodu. Tomu však tak není. Informace jsou ?komoditou?, vyskytují se všude a někde často také zadarmo, neposkytují tedy žádnou konkurenční výhodu. Co je tedy podstatou současné konkurenční výhody studentů jednotlivých vysokých škol? Podstatou současné konkurenční výhody se stávají paradoxně znalosti, které v ?dřívější? době byli samozřejmostí.
Název v anglickém jazyce
Teaching at universities Implement NEEDS INNOVATIVE CHANGES TO IMPROVE THEIR QUALITY
Popis výsledku anglicky
In the article the author deals with an unsatisfactory amount of efforts to implement innovations at the contemporary universities and colleges. Also, he discusses a situation when graduates do not bring about sufficiently innovative changes to their business environment. Furthermore, he deals with today's understanding of what teaching means according to many teachers: "lets feed them" more information than they would be fed at other schools, and this way the students will gain the competitive advantage. Well, it does not work that way. Information is a "commodity", it is everywhere, and often for free, therefore does not provide any competitive advantage. What, then, constitutes the fundamentals for a competitive advantage for the students of particular universities these days? The principle, paradoxically, is becoming the very knowledge which in the "old" times was considered an obvious one.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Inovácie vo výchove a vzdelávaní inžinierov
ISBN
978-80-8096-106-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Název nakladatele
—
Místo vydání
Trnava
Místo konání akce
Trnava
Datum konání akce
1. 1. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—