PRIVATE UNIVERSITY AND UNDERSTANDING THE STUDENT AS A CUSTOMER
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F63468352%3A_____%2F14%3A%230000394" target="_blank" >RIV/63468352:_____/14:#0000394 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.edukomplex.cz/dokumenty/konference/sbornik_facilitator2014.pdf" target="_blank" >http://www.edukomplex.cz/dokumenty/konference/sbornik_facilitator2014.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
PRIVATE UNIVERSITY AND UNDERSTANDING THE STUDENT AS A CUSTOMER
Popis výsledku v původním jazyce
We should together consider the possibility to understand a student as a customer. We should also consider if we could approach a student the same way as we approach a customer. We can start with the fact that “managers” of private universities usually know the costs of educating students and these costs are also monitored and documented in detail. On the other hand, private university should also consider what are the costs spent by students towards the university, or at least how does the student see these costs. This is the area where unnoticeable loss can originate, in the form of disloyalty of students, displeasure of students or loss of students, both the present students and students interested in the studies at the university. Student is one of the multiple sources of information, impulses or movers of innovation efforts at private universities.
Název v anglickém jazyce
PRIVATE UNIVERSITY AND UNDERSTANDING THE STUDENT AS A CUSTOMER
Popis výsledku anglicky
We should together consider the possibility to understand a student as a customer. We should also consider if we could approach a student the same way as we approach a customer. We can start with the fact that “managers” of private universities usually know the costs of educating students and these costs are also monitored and documented in detail. On the other hand, private university should also consider what are the costs spent by students towards the university, or at least how does the student see these costs. This is the area where unnoticeable loss can originate, in the form of disloyalty of students, displeasure of students or loss of students, both the present students and students interested in the studies at the university. Student is one of the multiple sources of information, impulses or movers of innovation efforts at private universities.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
VYSOKÁ ŠKOLA JAKO FACILITÁTOR ROZVOJE SPOLEČNOSTI A REGIONU
ISBN
978-80-7314-300-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
20-22
Název nakladatele
Evropský polytechnický insitut, s.r.o.
Místo vydání
Kunovice
Místo konání akce
Kunovice
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—