Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

DRUGSTORE PRIVATE LABELS AND UNIVERSITY STUDENTS AT THE CZECH MARKET

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F21%3AN0100630" target="_blank" >RIV/71226401:_____/21:N0100630 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://msed.vse.cz/msed_2021/sbornik/toc.html" target="_blank" >https://msed.vse.cz/msed_2021/sbornik/toc.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    DRUGSTORE PRIVATE LABELS AND UNIVERSITY STUDENTS AT THE CZECH MARKET

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Private labels have become an essential part of customers&#039; purchases of many retail goods. Private labels are primarily associated with food. Nevertheless, over the last decade, private labels have been strengthening in all markets and all fields. This paper aims to examine drugstore private labels&#039; situation in the specific segment of full-time university students. The author&#039;s research focuses on the drugstore and cosmetics private labels buying by full-time university students in the Czech market. There are three leading players at the drugstore market in the Czech Republic – Rossmann, DM drogerie markt, and Teta drogerie. All these drugstores offer their private labels. The author&#039;s research investigates the frequency and categories of drugstores&#039; private labels that university students buy. The author&#039;s research has shown that most respondents buy drugstores&#039; private labels regardless of their preferences for branded goods or private labels. The author evaluated men&#039;s and women&#039;s answers separately to reveal possible differences in the approach to drugstores&#039; private labels. Based on the chi-square test, the author revealed that purchasing of drugstores&#039; private labels is independent on preferences of private labels and not independent on the gender of the respondents at the 99% confidence level.

  • Název v anglickém jazyce

    DRUGSTORE PRIVATE LABELS AND UNIVERSITY STUDENTS AT THE CZECH MARKET

  • Popis výsledku anglicky

    Private labels have become an essential part of customers&#039; purchases of many retail goods. Private labels are primarily associated with food. Nevertheless, over the last decade, private labels have been strengthening in all markets and all fields. This paper aims to examine drugstore private labels&#039; situation in the specific segment of full-time university students. The author&#039;s research focuses on the drugstore and cosmetics private labels buying by full-time university students in the Czech market. There are three leading players at the drugstore market in the Czech Republic – Rossmann, DM drogerie markt, and Teta drogerie. All these drugstores offer their private labels. The author&#039;s research investigates the frequency and categories of drugstores&#039; private labels that university students buy. The author&#039;s research has shown that most respondents buy drugstores&#039; private labels regardless of their preferences for branded goods or private labels. The author evaluated men&#039;s and women&#039;s answers separately to reveal possible differences in the approach to drugstores&#039; private labels. Based on the chi-square test, the author revealed that purchasing of drugstores&#039; private labels is independent on preferences of private labels and not independent on the gender of the respondents at the 99% confidence level.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    The 15th International Days of Statistics and Economics Conference Proceedings

  • ISBN

    978-80-87990-25-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    956-965

  • Název nakladatele

    MELANDRIUM

  • Místo vydání

    Prague, Czech Republic

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    9. 11. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku