Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

CHANGES IN CUSTOMER BUYING BEHAVIOUR TOWARDS PRIVATE LABELS DURING COVID-19 PANDEMIC

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F22%3AN0100747" target="_blank" >RIV/71226401:_____/22:N0100747 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://msed.vse.cz/msed_2022/article/599-Slaba-Marie-paper.pdf" target="_blank" >https://msed.vse.cz/msed_2022/article/599-Slaba-Marie-paper.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    CHANGES IN CUSTOMER BUYING BEHAVIOUR TOWARDS PRIVATE LABELS DURING COVID-19 PANDEMIC

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The COVID-19 pandemic has brought several changes to society. It has severely affected the daily lives of each of us and the global economy. Many authors point to the fact that during COVID-19, there were changes in patterns of normal buying behaviour. During the COVID-19 pandemic, there were changes in customer preferences, purchased product categories, and price perceptions. This article focuses on the customer buying behaviour and changes in perception of private labels due to the COVID-19 pandemic. The author focuses mainly on the issue of perceiving the impact of the COVID-19 pandemic on private label purchases. The article will focus on changes in the preferences of private labels and generally branded and non-branded goods in various categories. Preferences for private labels and non-branded goods have increased for many products. Changes in private labels preferences in the main categories will be analyzed through a chi-square test concerning the essential demographic characteristics of the respondents.

  • Název v anglickém jazyce

    CHANGES IN CUSTOMER BUYING BEHAVIOUR TOWARDS PRIVATE LABELS DURING COVID-19 PANDEMIC

  • Popis výsledku anglicky

    The COVID-19 pandemic has brought several changes to society. It has severely affected the daily lives of each of us and the global economy. Many authors point to the fact that during COVID-19, there were changes in patterns of normal buying behaviour. During the COVID-19 pandemic, there were changes in customer preferences, purchased product categories, and price perceptions. This article focuses on the customer buying behaviour and changes in perception of private labels due to the COVID-19 pandemic. The author focuses mainly on the issue of perceiving the impact of the COVID-19 pandemic on private label purchases. The article will focus on changes in the preferences of private labels and generally branded and non-branded goods in various categories. Preferences for private labels and non-branded goods have increased for many products. Changes in private labels preferences in the main categories will be analyzed through a chi-square test concerning the essential demographic characteristics of the respondents.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    THE 16TH INTERNATIONAL DAYS OF STATISTICS AND ECONOMICS Conference Proceedings September 8–10, 2022; Prague Prague, Czech Republic

  • ISBN

    978-80-87990-29-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    485-494

  • Název nakladatele

    Melandrium

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    8. 9. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku