Consumer behaviour towards private labels at the time of Covid-19 pandemic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F21%3A73611325" target="_blank" >RIV/61989592:15210/21:73611325 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333191212" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333191212</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Consumer behaviour towards private labels at the time of Covid-19 pandemic
Popis výsledku v původním jazyce
The marketing efforts aim to create a strong brand to which the consumers will be loyal. The paper aims to find whether the period of the Covid-19 pandemic may have affected consumer decision making when buying selected categories of private-label food products. To examine the behaviour of consumers towards private labels, quantitative data were obtained from 687 respondents using a questionnaire survey. The availability of grocery purchases in supermarkets at the time of pandemic restrictions has demonstrated further opportunities in the expansion and development of private labels of food commodities.
Název v anglickém jazyce
Consumer behaviour towards private labels at the time of Covid-19 pandemic
Popis výsledku anglicky
The marketing efforts aim to create a strong brand to which the consumers will be loyal. The paper aims to find whether the period of the Covid-19 pandemic may have affected consumer decision making when buying selected categories of private-label food products. To examine the behaviour of consumers towards private labels, quantitative data were obtained from 687 respondents using a questionnaire survey. The availability of grocery purchases in supermarkets at the time of pandemic restrictions has demonstrated further opportunities in the expansion and development of private labels of food commodities.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
KNOWCON 2021 Knowledge on Economics and Management Conference Proceedings
ISBN
978-80-244-6032-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
47-53
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
11. 11. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—