Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Assessment of the results of the strategic orientation on regional and local products in food retail

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12220%2F13%3A43885276" target="_blank" >RIV/60076658:12220/13:43885276 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60076658:12510/13:43885276

  • Výsledek na webu

    <a href="http://mendelu.cz/dok_server/slozka.pl?id=70574;download=120277" target="_blank" >http://mendelu.cz/dok_server/slozka.pl?id=70574;download=120277</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/actaun201361041061" target="_blank" >10.11118/actaun201361041061</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Assessment of the results of the strategic orientation on regional and local products in food retail

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this paper is to assess if there is a di? erence in food choice behaviour between regular customers of stores of the retail chain Terno and other consumers. Consequently, the paper aims to discover, if the strategy formulated by the consumer co-operative Jednota České Budějovice was a good strategy. The core of this strategy is the orientation on the region, local and regional food and food products and the co-operation with local small and medium suppliers. Another part of this strategy is also the permanent control of quality of these products and creation of the special private label ? Quality food from our region. The consumer co-operative co-operates also with the regional grouping under another label ? Tastes great. Southbohemian. Theassessment is done by means of the analysis of a questionnaire survey that was done among consumers in the South Bohemia in 2011. The strongest factor di? erentiating customers of the retail chain TERNO from other consumer is the orientat

  • Název v anglickém jazyce

    Assessment of the results of the strategic orientation on regional and local products in food retail

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to assess if there is a di? erence in food choice behaviour between regular customers of stores of the retail chain Terno and other consumers. Consequently, the paper aims to discover, if the strategy formulated by the consumer co-operative Jednota České Budějovice was a good strategy. The core of this strategy is the orientation on the region, local and regional food and food products and the co-operation with local small and medium suppliers. Another part of this strategy is also the permanent control of quality of these products and creation of the special private label ? Quality food from our region. The consumer co-operative co-operates also with the regional grouping under another label ? Tastes great. Southbohemian. Theassessment is done by means of the analysis of a questionnaire survey that was done among consumers in the South Bohemia in 2011. The strongest factor di? erentiating customers of the retail chain TERNO from other consumer is the orientat

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    ACTA UNIVERSITATIS AGRICULTURAE ET SILVICULTURAE MENDELIANAE BRUNENSIS

  • ISSN

    1211-8516

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    61

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    1061-1068

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus