Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Possibility of Improving the Self-Sufficiency of the Czech Republic in the Production of Pork Meat

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F19%3A79399" target="_blank" >RIV/60460709:41110/19:79399 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Possibility of Improving the Self-Sufficiency of the Czech Republic in the Production of Pork Meat

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of consumers shopping in transnational retail chains is to purchase fresh and high-quality meat from proven breeders and honest Czech suppliers. The Kaufland retail chain prides itself on its cooperation with regional suppliers, who supply it with meat of the best possible quality in the shortest possible time. Consumers in the CR are increasingly interested in the origin and composition of food products. The FoodCzech project aims to facilitate their orientation in meat and meat products. In 2017, the list of food products that meet the conditions of Czech guild standards was extended to include standards for meat products. The Food Chamber of the Czech Republic is convinced that defining quality for individual products and clearly identifying them is the precise path the Czech food industry has to take in order to not only compete in Europe but also convince Czech consumers that Czech food products are high quality and worth purchasing. The aim of this article is to present the possibility

  • Název v anglickém jazyce

    The Possibility of Improving the Self-Sufficiency of the Czech Republic in the Production of Pork Meat

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of consumers shopping in transnational retail chains is to purchase fresh and high-quality meat from proven breeders and honest Czech suppliers. The Kaufland retail chain prides itself on its cooperation with regional suppliers, who supply it with meat of the best possible quality in the shortest possible time. Consumers in the CR are increasingly interested in the origin and composition of food products. The FoodCzech project aims to facilitate their orientation in meat and meat products. In 2017, the list of food products that meet the conditions of Czech guild standards was extended to include standards for meat products. The Food Chamber of the Czech Republic is convinced that defining quality for individual products and clearly identifying them is the precise path the Czech food industry has to take in order to not only compete in Europe but also convince Czech consumers that Czech food products are high quality and worth purchasing. The aim of this article is to present the possibility

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50201 - Economic Theory

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL01000180" target="_blank" >TL01000180: Model transparence cen v potravinové vertikále - vepřové maso</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 33rd International Business Information Management Association Conference (IBIMA)

  • ISBN

    978-0-9998551-2-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    1172-1181

  • Název nakladatele

    International Business Information Management Association

  • Místo vydání

    USA

  • Místo konání akce

    Granada, Spain

  • Datum konání akce

    10. 4. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000503988802061