Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Investigation of the Determinants of Market Power on Czech Pork Meat Market

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00027251%3A_____%2F19%3AN0000007" target="_blank" >RIV/00027251:_____/19:N0000007 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ideas.repec.org/a/ags/aolpei/294156.html" target="_blank" >https://ideas.repec.org/a/ags/aolpei/294156.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7160/AOL.2019.110207" target="_blank" >10.7160/AOL.2019.110207</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Investigation of the Determinants of Market Power on Czech Pork Meat Market

  • Popis výsledku v původním jazyce

    An increasing market concentration in food retailing has generated concerns about the market power of retailers towards consumers and input suppliers. This is especially true for the Czech Republic, which has a CR5 in food retailing greater than 50%. Based on different indicators of food chain and pork meat market with respect to four groups of meat products with low and high value added it was analysed whether the evidence of market power in the Czech pork market exists. Analysis based on a New Empirical Industrial Organization model investigated the degree of market power of meat processing industry. The evidence of market power in meat processing industry is rather weak, although has increasing trend in the last year accompanying by growing market concentration ratio. However, the empirical results suggest that market power of retailing exists towards consumers and towards input suppliers (in particular, in the case of meat products with higher value added).

  • Název v anglickém jazyce

    Investigation of the Determinants of Market Power on Czech Pork Meat Market

  • Popis výsledku anglicky

    An increasing market concentration in food retailing has generated concerns about the market power of retailers towards consumers and input suppliers. This is especially true for the Czech Republic, which has a CR5 in food retailing greater than 50%. Based on different indicators of food chain and pork meat market with respect to four groups of meat products with low and high value added it was analysed whether the evidence of market power in the Czech pork market exists. Analysis based on a New Empirical Industrial Organization model investigated the degree of market power of meat processing industry. The evidence of market power in meat processing industry is rather weak, although has increasing trend in the last year accompanying by growing market concentration ratio. However, the empirical results suggest that market power of retailing exists towards consumers and towards input suppliers (in particular, in the case of meat products with higher value added).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50202 - Applied Economics, Econometrics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Agris on-line Papers in Economics and Informatics

  • ISSN

    1804-1930

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    71-80

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85070415125