Consumer preferences for local products
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F18%3A43898954" target="_blank" >RIV/60076658:12510/18:43898954 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Consumer preferences for local products
Popis výsledku v původním jazyce
Consumption of local sources by local population is widely discussed in last two decades. The aim of the paper is to assess some elements of the consumers’ attitudes to inland (“national”) and local products and the relations within preferences of certain origin of food products. A questionnaire survey has been done to collect data for this paper. The survey was realised in front of selected food stores in České Budějovice. This survey confirmed relation between consumers’ preference to inland products and their decision on purchase according to the price. It confirmed also a relation with attitudes to the quality labels and labels confirming the product originated from the region where it is sold. A smaller but still significant difference was revealed when comparing the importance of the taste of the product between the group without any preference to the country of origin and the groups seeking for inland or local products.
Název v anglickém jazyce
Consumer preferences for local products
Popis výsledku anglicky
Consumption of local sources by local population is widely discussed in last two decades. The aim of the paper is to assess some elements of the consumers’ attitudes to inland (“national”) and local products and the relations within preferences of certain origin of food products. A questionnaire survey has been done to collect data for this paper. The survey was realised in front of selected food stores in České Budějovice. This survey confirmed relation between consumers’ preference to inland products and their decision on purchase according to the price. It confirmed also a relation with attitudes to the quality labels and labels confirming the product originated from the region where it is sold. A smaller but still significant difference was revealed when comparing the importance of the taste of the product between the group without any preference to the country of origin and the groups seeking for inland or local products.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 12th International Scientific Conference INPROFORUM. Innovations, Enterprises, Regions and Management
ISBN
978-80-7394-726-2
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
381-385
Název nakladatele
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Ekonomická fakulta
Místo vydání
České Budějovice
Místo konání akce
České Budějovice
Datum konání akce
1. 11. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—