Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Consumer preferences for local products

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F18%3A43898954" target="_blank" >RIV/60076658:12510/18:43898954 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Consumer preferences for local products

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Consumption of local sources by local population is widely discussed in last two decades. The aim of the paper is to assess some elements of the consumers’ attitudes to inland (“national”) and local products and the relations within preferences of certain origin of food products. A questionnaire survey has been done to collect data for this paper. The survey was realised in front of selected food stores in České Budějovice. This survey confirmed relation between consumers’ preference to inland products and their decision on purchase according to the price. It confirmed also a relation with attitudes to the quality labels and labels confirming the product originated from the region where it is sold. A smaller but still significant difference was revealed when comparing the importance of the taste of the product between the group without any preference to the country of origin and the groups seeking for inland or local products.

  • Název v anglickém jazyce

    Consumer preferences for local products

  • Popis výsledku anglicky

    Consumption of local sources by local population is widely discussed in last two decades. The aim of the paper is to assess some elements of the consumers’ attitudes to inland (“national”) and local products and the relations within preferences of certain origin of food products. A questionnaire survey has been done to collect data for this paper. The survey was realised in front of selected food stores in České Budějovice. This survey confirmed relation between consumers’ preference to inland products and their decision on purchase according to the price. It confirmed also a relation with attitudes to the quality labels and labels confirming the product originated from the region where it is sold. A smaller but still significant difference was revealed when comparing the importance of the taste of the product between the group without any preference to the country of origin and the groups seeking for inland or local products.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 12th International Scientific Conference INPROFORUM. Innovations, Enterprises, Regions and Management

  • ISBN

    978-80-7394-726-2

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    381-385

  • Název nakladatele

    Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Ekonomická fakulta

  • Místo vydání

    České Budějovice

  • Místo konání akce

    České Budějovice

  • Datum konání akce

    1. 11. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku